کردها نامزد چارچوب هماهنگی برای نخست وزیری عراق را وتو نخواهند کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد جماعت عدالت اقلی کردستان اعلام کرد کردها هیچ گونه خطوط قرمزی درباره نامزدی هیچ شخصیتی از سوی چارچوب هماهنگی برای نخست وزیری عراق ندارند.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "سلیم حمزه" در این باره گفت: تنها شرط فراکسیون های کرد در این زمینه، وجود منافع سیاسی متقابل است. در نتیجه، هیچ گونه اعتراضی به انتخاب شخصیتی از چارچوب هماهنگی در این زمینه ندارند؛ مشروط بر آنکه شخصیت مذکور با دیدگاههای کردها در زمینه روابط متقابل تناسب داشته باشد.

سلیم حمزه افزود: دشمنی یا دوستی همیشگی در دنیای سیاست وجود ندارد. بنابراین با نخست وزیری نوری مالکی یا هیچ شخصیت دیگری که با منافع سیاسی ما تناسب داشته باشد مخالفت نخواهیم کرد.

عضو ارشد جماعت عدالت کردستان تأکید کرد: مفهوم سیاست نزد کردها در زیر مجموعه منافع سیاسی قرار می گیرد و هر جا که منافع سیاسی باشد کردها از آن حمایت می کنند.

یادآور می شود هیأتی از چارچوب هماهنگی به ریاست نوری مالکی رئیس ائتلاف دولت قانون هفته گذشته در سفر به اربیل با سران جریانات سیاسی اقلیم کردستان و در رأس آنها مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات دیدار و گفتگو کرد.

کد خبر 24107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha