عضو ارشد ائتلاف فتح: عدم مشارکت در دولت را تحمیل نکنید

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد ائتلاف فتح پس از دیدار سران چارچوب هماهنگی جریانات شیعه تأکید کرد: موضوع پیوستن به اپوزیسیون و عدم مشارکت در کابینه آتی عراق، امری اختیاری است و نمی توان آن را بر کسی تحمیل کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از صوت العراق، محمد غبان با انتشار بیانیه ای در این باره اعلام کرد: در دیدار هیأت چارچوب هماهنگی احزاب شیعه با مسئولان اقلیم کردستان و سران دو حزب اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان، دیدگاههای مشترکی درباره ضرورت تفاهم بین جریانات سیاسی و توافق درباره اداره کشور در مرحله آتی با هدف تحقق ثبات و تشکیل یک دولت قوی قادر به رویارویی با چالش ها و عبور از بحران ها و ارائه خدمات را مشاهده کردیم.

غبان افزود: هنوز زمان اجرای مفهوم اکثریت حاکم و اقلیت مخالف، در نظام های دمکراتیک موفق، در عراق فرا نرسیده است و این امر منجر به ثبات و تعادل در روند سیاسی نخواهد شد. اما انتخاب پیوستن به اپوزیسیون و عدم مشارکت در کابینه یک موضوع اختیاری و غیر قابل تحمیل است.

عضو ارشد ائتلاف فتح تصریح کرد: براساس گفتگوهای انجام شده مشخص شد که دو حزب اصلی اقلیم کردستان برای گفتگو با همه جریانات و دستیابی به تفاهمات مشترک یک هیأت مشترک تشکیل خواهند داد.

کد خبر 23929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha