اعتراض استاندار اربیل به مبلغ بودجه تخصیص یافته از سوی بغداد برای جبران خسارت سیل

سرویس عراق و اقلیم کردستان - امید خوشناو استاندار اربیل در اعتراض به میزان بودجه تخصیص یافته از سوی دولت مرکزی عراق برای جبران خسارات سیل اخیر اقلیم کردستان، از پذیرش آن خودداری کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، "امید خوشناو" در این باره گفت: به دنبال سیل مصیبت بار روز جمعه گذشته در اقلیم کردستان که منجر به وارد آمدن خسارت های جانی و مالی گسترده ای شد و میزان خسارت آن 20 تا 21 میلیارد دینار ارزیابی شده است، به عنوان یک حق قانونی درخواستی را برای دریافت بخشی از خسارات وارده از بودجه حوادث غیر مترقبه کشور که هر ماهه از بودجه اقلیم کردستان کسر می شود، به دولت بغداد ارائه کردیم.

خوشناو افزود: اما متأسفانه دولت عراق در جلسه اش، فقط مبلغ دو میلیارد دینار برای این منظور در نظر گرفته که این رقم به هیچ عنوان با میزان انتظارات ما و حجم خسارت های وارده به اربیل در جریان این سیل گسترده تناسب نداشت.

استاندار اربیل با اعتراض درباره تصمیم اخیر هیأت وزیران عراق تأکید کرد: این مبلغ به هیچ عنوان با میزان انتظارات ما و حجم خسارات وارده تناسبی ندارد. به همین دلیل، ضمن خودداری از دریافت مبلغ تعیین شده، نارضایتی خودمان را از کمک های دولت مرکزی به اربیل در این زمینه اعلام می نماییم و انتظار داریم هیأت وزیران عراق در تصمیم اخیرش تجدید نظر نماید. زیرا آنچه ما درخواست کرده ایم یک حق قانونی است نه کمک دولت. بلکه بودجه ای است که هر ماهه از سهم بودجه اقلیم کردستان تحت عنوان "هزینه های حاکمیتی" کسر می شود و باید در وضعیت کنونی که به آن نیاز داریم به ما بازگردانده شود.

کد خبر 23841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha