سفر یک هیأت عالیرتبه عراقی به اربیل برای نظارت بر خروج نیروهای ائتلاف

سرویس عراق و اقلیم کردستان-– کمیته اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد یک هیأت عالیرتبه نظامی عراقی روز سه شنبه برای اطلاع از سازوکارها و جزئیات خروج نیروهای ائتلاف بین المللی از عراق، وارد اربیل شد.

به گزارش کرد پرس به نقل از السومریه نیوز، این کمیته با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: کمیته فنی نظامی عراق با تمرکز فراوان اقداماتش را برای پیگیری اجرای توافق بین عراق و ائتلاف بین المللی درباره خروج نیروهای رزمی ائتلاف از کشور و باقی ماندن کارشناسان استشاری آن، پیگیری می نماید. به همین دلیل، یک هیأت از کمیته فنی مذکور متشکل از جانشین فرمانده عملیات مشترک، رئیس دستگاه امنیت ملی، نماینده دبیرخانه شورای امنیت ملی، کمیته اطلاع رسانی امنیتی، معاون عملیاتی رئیس ستاد مشترک ارتش و شماری از افسران عالی رتبه با هدف اطلاع از اقدامات و جزئیات مربوط به خروج نیروهای ائتلاف از عراق وارد اربیل شد.

براساس این بیانیه، اقدام مذکور پس از آن صورت می گیرد که کمیته فنی نظامی عراق، کلیه اقدامات لازم مرتبط با خروج نیروهای ائتلاف در سفر روز 18 دسامبر جاری به استان انبار با همین هدف را به طور کامل انجام داده و دریافت تجهیزات فنی و ماشین آلات را آغاز کردند. همچنین به هیأت باقیمانده از ائتلاف بین المللی در عراق تأکید کردند که مأموریت آنها به ارائه خدمات استشاری، کمک و تقویت نیروهای عراقی در مرحله جاری محدود خواهد بود.

کد خبر 23811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha