اعلام زمان معرفی نامزد ریاست جمهوری عراق از سوی حزب دمکرات کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد حزب دمکرات کردستان تأکید کرد حزب متبوعش نامزد پست ریاست جمهوری عراق را پس از برگزاری اولین جلسه مجلس معرفی خواهد کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "محما خلیل" در این باره گفت: باید در هنگام بررسی موضوع انتخاب نامزد ریاست جمهوری عراق به عنوان سهم کردها، تعداد کرسی های حزب دمکرات در مقایسه با سایر فراکسیون های کرد، در نظر گرفته شود.

محما خلیل افزود: ما پس از تأیید نهایی نتایج انتخابات پارلمانی عراق و برگزاری اولین جلسه مجلس، که گفته می شود در ماه ژانویه خواهد بود جزئیات بیشتری درباره نامزد پست ریاست جمهوری و موضع ما در آن زمان اعلام خواهد شد.

محما خلیل همچنین درباره تشکیل دولت عراق نیز گفت: باید در این زمینه سرعت عمل به کار رود. زیرا کشور با مسائل عدیده ای مواجه است که از آن جمله می توان به خروج نیروهای آمریکایی از کشور، بحران اقتصادی و اقدامات حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) اشاره کرد. به همین دلیل هر گونه تأخیر در این زمینه، باعث افزایش مشکلات برای شهروندان خواهد شد و فراکسیون هایی را که در این زمینه مانع تراشی می کنند با مؤاخذه میواجه خواهد کرد.

عضو ارشد حزب دمکرات کردستان همچنین گفت: حزب دمکرات از دولت اکثریت به عنوان یک خواسته مردمی حمایت می کند. اما حزب دمکرات در تعامل با فراکسیون ها، بی طرف خواهد بود و برای آن، جریان صدر، ائتلاف فتح یا دولت قانون، هیچ تفاوتی ندارند. زیرا همه آنها شرکای حزب دمکرات در روند سیاسی هستند.

کد خبر 23743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha