1.9 میلیون دُز واکسن کرونا در کردستان تزریق شد

سرویس کردستان - سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون یک میلیون و 919 هزار و 905 دُز واکسن با احتساب 3 نوبت در استان به گروه‌های هدف تزریق شده است.

به گزارش کرد پرس، بهروز اخوان در جمع خبرنگاران گفت: 2 میلیون و ۵۴۸ هزار و ۱۲۹ دُز واکسن تا این لحظه به استان تحویل شده و از این تعداد ۴۸۶ هزار و ۴۶۱ دُز باقیمانده است.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۵۰ هزار و ۱۶۸ نفر معادل ۷۸ درصد جمعیت، نوبت اول واکسن را دریافت کرده اند، اظهار کرد: ۸۳۲ هزار و ۵۸۵ نفر نیز دُز دوم این واکسن را دریافت کرده‌اند که ۶۲ درصد جمعیت هدف را شامل می‌شود.

سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: ۳۷ هزار و ۱۵۲ نفر از سالمندان و کادر بهداشت و درمان نیز در قالب دُز بوستر (نوبت سوم) واکسینه شده‌اند.

اخوان با اشاره به اینکه 58 درصد مادران باردار نوبت اول و ۲۹ درصد آنان نیز نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، ادامه داد: در حال حاضر ۹۲ درصد دانش‌آموزان نوبت اول و ۷۱ درصد نیز نوبت دوم واکسن را دریافت کرده اند.

وی یادآور شد: ۸۲ درصد نوجوانان در استان با دریافت نوبت اول و ۷۱ درصد نیز در قالب نوبت دوم واکسن کرونا، علیه این ویروس واکسینه شده‌‌اند.

کد خبر 23694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha