عضو ائتلاف فتح: ترکیه، خود را وارث قانونی خاک اقلیم کردستان می داند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد ائتلاف فتح در عراق با انتقاد از تجاوز ترکیه به خاک کشورش تأکید کرد آنکارا به دلیل فقدان اقدام بازدارنده از سوی بغداد، کم کم خودش را به عنوان وارث قانونی خاک اقلیم کردستان می داند.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "محمود الحیانی" در این باره گفت: افزایش تجاوز ترکیه به خاک عراق و فقدان پاسخ مناسب به آن، باعث شده است این کشور تصور کند مالک آن بخش از خاک کشورمان است و دولت بغداد از طریق نادیده گرفتن نقض حاکمیت کشور توسط ترکیه، به زیاده خواهی و توسعه طلبی آنکارا در خاک عراق کمک کرده است.

الحیانی افزود: ترکیه برای تضعیف حاکمیت و تاریخ عراق، در تلاش است بخش هایی از خاک کشورمان را به خود ضمیمه کند و این امر نیازمند اقدام فوری از سوی نهادهای ذیربط (غیر از دولت بغداد) است. زیرا دولت بغداد، زمینه تاخت و تاز ارتش ترکیه در خاک اقلیم کردستان به بهانه مبارزه با مخالفانش را فراهم کرده است.

این عضو ائتلاف فتح تصریح کرد: مبارزه با ترکیه و اعمال فشار اقتصادی بر آن با هدف خروج از عراق، تنها راه حل صحیحی است که نهادهای ذیربط باید در این زمینه در پیش بگیرند. در غیر این صورت، طمع ورزی های ترکیه متوقف نخواهد شد.

یادآور می شود "انتصار علاوی" نماینده سابق مجلس عراق پیشتر درباره پیشروی قریب الوقوع ترکیه در خاک عراق هشدار داده و تأکید کرده بود: پاسخ ندادن به نیروهای ترکیه، باعث افزایش توان آنها و جرأت بیشتر آنها در زمینه تجاوز به خاک عراق خواهد شد.

کد خبر 23590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha