بستن اردوگاه آوارگان  شنگال، نیازمند تأمین امکانات در محل سکونت آوارگان است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - سخنگوی وزارت امور آوارگان عراق تأکید کرد همه اردوگاههای آوارگان در سراسر این کشور به جز اقلیم کردستان بسته خواهد شد.

به گزارش کرد پرس به نقل از مرکز اطلاع رسانی اتحادیه میهنی به زبان عربی، علی عباس در این باره گفت: اقلیم کردستان خواستار بستن شدن اردوگاهها پس از فراهم شدن شرایط مناسب برای بازگشت ساکنان آنها به زادگاههایشان است و برخی از اردوگاهها مانند خازر و حسن شام نیازمند هماهنگی و همکاری بین دولت مرکزی و اقلیم کردستان هستند.

علی عباس افزود: بستن اردوگاه شنگال نیازمند بازسازی زادگاههای ساکنان آن و ارائه خدمات به آنها به طور گسترده تر است تا آنها به بازگشت به مناطقشان تشویق شوند. در این راستا، وزارت آوارگان بودجه ای را برای بازگشت آوارگان به مناطق اصلی شان اختصاص داده است.

سخنگوی وزارت امور آوارگان عراق تصریح کرد: همه اردوگاهها به جز اردوگاههای موجود در اقلیم کردستان بسته شده اند و سازمان های بین المللی، به دلیل عدم تخصیص بودجه، کمک هایشان به اردوگاهها را در سال 2022 قطع خواهند کرد.

عباس علی تأکید کرد: اردوگاه جدعه، مرکز بازپروری از طریق برنامه های ویژه است تا ساکنان آن، که غالبا از اهالی استان الانبار هستند قبل از بازگشت به مناطقشان، در دوره های بازپروری شرکت کنند.

کد خبر 23581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha