عضو ارشد جنبش تغییر: حزب دمکرات و اتحادیه میهنی، نمایندگان سیاسی کردها نیستند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو سابق فراکسیون جنبش تغییر تأکید کرد توافق سیاسی اخیر بین حزب دمکرات و اتحادیه میهنی کردستان مبنی بر فعالیت سیاسی آنها به نمایندگی از کردها، به منزله صحت این موضوع نیست و آنها نمایندگان سیاسی کردها نیستند و تنش در فضای عمومی اقلیم کردستان، علیه سیاست های اشتباه و تک روی این دو حزب در پست های اجرایی اقلیم کردستان همچنان ادامه دارد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "امین بکر" در این باره گفت: تظاهرات دانشجویی در استان سلیمانیه و تظاهرات سرکوب شده در اربیل توسط نیروهای امنیتی، نشان دهنده اعتراض مردمی علیه سیاست های دو حزب حاکم بر اقلیم کردستان از چند دهه پیش تاکنون است.

امین بکر افزود: توافق اعلام شده اخیر بین اتحادیه میهنی و حزب دمکرات مبنی بر تشکیل یک هیأت مذاکره کننده به نمایندگی از سایر جریانات سیاسی، بی اعتبار است و این هیأت نماینده همه احزاب کرد و حاکمیت مشروع اقلیم کردستان نیست.

عضو ارشد جنبش تغییر افزود: نادیده گرفتن سایر جریانات سیاسی و شخصیت های مستقل که در انتخابات به پیروزی رسیده اند نشان دهنده اصرار این دو حزب بر کنترل انحصاری آنها بر منافع ملت کرد و عدم تمایل آنها به انجام اصلاحات است.

کد خبر 23491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha