درخواست چهار کشور غربی از رئیس اقلیم کردستان برای ادامه اصلاحات در وزارت پیشمرگ

سرویس جهان- کنسولگری کشورهای آمریکا، هلند، انگلیس و آلمان، در نامه مشترکی به رئیس اقلیم کردستان عراق، ضمن ناکافی دانستن اصلاحات انجام شده برای ساماندهی نیروهای پیشمرگ، خواستار ادامه این اقدامات شده اند.

به گزارش کردپرس، کنسولگری چهار کشور غربی شامل آمریکا، انگلیس، هلند و آلمان در نامه مشترکی به نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، پیشرفت در روند بازنشسته کردن نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان برپایه قانون جدید را به عنوان اقدامی در راستای ایجاد نیروی رزمی موثرتر، به دولت اقلیم کردستان تبریک گفته اند.

با این حال این چهار کشور دولت اقلیم کردستان را که اقدام به بازنشسته شدن 2000 تن از نیروهای پیشمرگ بر اساس قانون جدید کرده، ترغیب کرده اند نسبت به بازنشسته کردن 830 تن دیگر از نیروهای پیشمرگ اقدام کند زیرا به گفته آنها، این نیروها بر اساس لیست تهیه شده به سن بازنشستگی رسیده و هیئت وزیران اقلیم کردستان نیز آن را تایید کرده است.

این چهار کشور به دیگر اقدامات لازم برای ایجاد اصلاحات در نیروهای نظامی اقلیم کردستان اشاره کرده و گفته اند ما معتقد هستیم اقدامات مشابه و معوقه برای ایجاد اصلاحات مانند تعیین استراتژی دفاعی و ایجاد یگان مسئولیت پذیر واحد نیز که از سوی وزارت پیشمرگ برای هیئت وزیران ارسال شده، باید پیگیری شود.

این چهار کشور همچنین خواستار قبول درخواست واحد دوم فرماندهی نیروهای پشتیبانی وابسته به یگان 70 نیروهای نظامی اقلیم کردستان برای ادغام در وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان شده اند.

کنسولگری چهار کشور غربی این اقدامات را عناصر اصلی برنامه اصلاحات در دولت و وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان دانسته اند.

آنها خود را متعهد به حمایت از دولت اقلیم کردستان و وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان در برنامه ایجاد اصلاحات در وزارت پیشمرگ دانسته و گفته اند خواهان اجرای اقدامات دیگری در همین راستا در جهت ایجاد رفاه و امنیت بیشتر در اقلیم کردستان هستند.

کد خبر 23479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha