وضعیت قرمز آلودگی هوا در ارومیه

سرویس آذربایجان غربی- معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: داده های ارسالی از ایستگاههای پایش استان بیانگر ناسالم بودن کیفیت هوای شهرستان های ارومیه برای همه گروهها شد.

به گزارش کردپرس، سعید موسوی در جمع خبرنگاران افزود: شاخص وضعیت کیفیت هوای ارومیه به ۱۵۲ رسیده و شهر خوی نیز با شاخص ۱۰۷ ناسالم برای گروه های حساس است.

او ادامه داد: کاهش فعالیت‌های بدنی بیماران قلبی و ریوی مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز و خودداری از خروج غیرضروری از منزل نیز باید جزو اولویت شهروندان قرار گیرد.

موسوی با بیان اینکه کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی می‌تواند نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد، تصریح کرد: مشارکت عمومی و خودداری از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، از جمله روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن در کاهش آلودگی هوا موثر است.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی بیان کرد: رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی شامل آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی به منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه حرارت در فضاهای مسکونی، تجاری و اداری ضروری است.

شاخص کیفیت هوا، از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

کد خبر 23465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha