تشکیل یک ائتلاف سیاسی متشکل از 28 نماینده کرد و عرب در مجلس عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان – اولین ائتلاف سیاسی بین نمایندگان کرد و عرب در مجلس جدید عراق اعلام موجودیت کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، در یک کنفرانس خبری با حضور شاسوار عبدالواحد رئیس جنبش نسل نو و علاء الرکابی رئیس جنبش امتداد، موجودیت ائتلاف "برای مردم" با حضور 28 تن از نمایندگان مجلس جدید عراق از دو جنبش مذکور اعلام شد.

شاسوار عبدالواحد در این باره گفت: ارزش های ثابت میهنی یک بخش اساسی از اصول میهنی هستند و روند انتخابات بخشی از دمکراسی است.

عبدالواحد افزود: درهای ائتلاف برای افراد شرافتمند و کسانی که برای آبادی میهن تلاش می کنند باز است و ما ضمن رد پذیرش هرگونه پست دولتی بر ماندن در صف اپوزیسیون تأکید داریم.

رئیس جنبش نسل نو تصریح کرد: ائتلاف متشکل از 18 نماینده نسل نو و جنبش امتداد و شماری از نمایندگان مستقل است که مجموع اعضای آن به 28 نماینده می رسد و ممکن است شمار اعضای آن، افزایش یابد.

شاسوار عبدالواحد در پایان گفت: اطمینان داریم که شمار دیگری از نمایندگان مستقل به ائتلاف ما خواهند پیوست و احتمالا شمار نمایندگان مخالف به 40 نفر خواهد رسید.

علاء الرکابی رئیس جنبش امتداد نیز در این باره گفت: این اولین بار است که یک ائتلاف سیاسی با حضور برادران هموطن کرد و عرب تشکیل می شود و ما از طریق این ائتلاف برای یکپارچه کردن تلاشها در زمینه همه تصمیمات سیاسی از جمله تصمیم گیری ها در سطح مجلس تلاش خواهیم کرد.

الرکابی افزود: ائتلاف ما برای مردم است و ما در هیچ کابینه ای براساس تقسیم بندی مذهبی و قومیتی مشارکت نخواهیم کرد. بلکه با افتخار به عنوان اپوزیسیون واقعی در دوره کنونی مجلس، فعالیت خواهیم کرد.

رئیس جنبش امتداد تصریح کرد: ائتلاف "برای مردم" بخشی از مبارزات و تظاهرات برای مردم است که بیانگر دیدگاههای مردم است و نسل های آینده در صورت داشتن فرصت واقعی در زمینه مدیریت کشور ایفای نقش خواهند کرد.

کد خبر 23408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha