نتایج انتخابات عراق تا پایان سال میلادی، تأیید خواهد شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان -–یک عضو ارشد حزب جماعت عدالت کردستان پیش بینی کرد نتایج انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق تا قبل از پایان سال میلادی جاری به تأیید دادگاه عالی فدرال آن کشور برسد.

به گزارش کرد پرس به نقل از موازین نیوز، "سلیم حمزه" در این باره گفت: در احکام دادگاه عالی فدرال همه امور در نظر گرفته می شود و اتخاذ هرگونه تصمیم درباره برگزاری انتخابات یا نتایج آن را بعید می دانیم و پیش بینی می کنیم نتایج انتخابات قبل از آغاز سال میلادی جدید به تأیید نهایی دادگاه عالی فدرال برسد.

سلیم حمزه افزود: امکان برگزاری دو بار انتخابات در فاصله زمانی کوتاهی در عراق وجود ندارد و نتایج انتخابات به تأیید دادگاه عالی فدرال خواهد رسید و در حال حاضر، برای بررسی شکایت های انتخاباتی نیاز به فرصت بیشتری وجود دارد.

یادآور می شود انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق روز 10 اکتبر / 18 مهر ماه گذشته در سراسر این کشور برگزار شد و جریان صدر در صدر احزاب و جریانات برنده قرار دارد. این در حالی است که شمار کرسی های جریانات سیاسی مشهور عراق کاهش یافته است و آنها تشکیلات جدیدی موسوم به "چارچوب هماهنگی" با هدف پیگیری اعتراضات به نتایج انتخابات پارلمانی زودهنگام تشکیل داده اند. همزمان رایزنی بین جریانات پیروز در انتخابات برای تشکیل کابینه به صورت غیر رسمی آغاز شده است.

نیروهای عضو چارچوب هماهنگی بر این باورند که انتخابات مهر ماه گذشته شاهد تخلفات و تقلب سازمان یافته ای بوده است. به همین دلیل باید نتایج به طور کامل ابطال و انتخابات دوباره برگزار شود. در رأس این جریانات، ائتلاف فتح به رهبری هادی عامری قرار دارد.

اخیرا ائتلاف "الوطنیه" به رهبری ایاد علاوی نخست وزیر اسبق عراق نیز با تأکید بر ارائه گزارش وقوع تخلفات در روند برگزاری انتخابات به دادگاه عالی فدرال آن کشور، خواستار ابطال کامل نتیجه انتخابات پارلمانی اخیر شده است.

کد خبر 23378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha