نشان ملی و مهر اصالت صنایع دستی مهاباد به ١٠ مورد رسید

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد از کسب ٢ نشان ملی و مهر اصالت توسط هنرمندان صنایع دستی، مجموع نشان ملی و مهر اصالت این شهرستان خبر داد.

ناصر صدفی به خبرنگار کردپرس گفت: با اضافه شدن این دو نشان، اکنون در مجموع نشان ملی و مهر اصالت شهرستان مهاباد به ١٠ نشان ملی یا مهر اصالت در رشته های مختلف صنایع دستی رسیده است.

او ادامه داد: این دو نشان اخیر ملی و مهر اصالت نیز مربوط به رشته های گلیم بافی و رودوزی های الحاقی(پوشاک سنتی) است که توسط هنرمندان مهابادی کسب شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: نشان ملی یا مُهر اصالت صنایع دستی سالیانه به آثاری اهداء می شود که با استفاده از مواد طبیعی و متأثر از آداب و رسوم و فرهنگ بومی تولید می شوند و شناسنامه آن منطقه باشند.

او اضافه کرد: صنایع دستی و هنرهای سنتی شهرستان مهاباد در رشته های مختلف به صورت انفرادی و گروهی فعال بوده و اشتغالزایی بسزایی در این عرصه ایجاد شده است.

صدفی افزود: هنرمندان این عرصه، آثاری شاخص و ارزشمند در رشته های مختلف تولید می کنند که در سطح استان و حتی ملی مطرح و صادرات قابل توجهی از این شهرستان به داخل و خارج کشور صورت می پذیرد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: هنرمندان مهابادی پیشتر در رشته های، ساخت سازهای سنتی، گلیم بافی، رودوزی های سنتی، پوشاک سنتی( کلاه بافی و جوراب بافی)، پاپوشهای سنتی نشان ملی کسب کرده بودند.

کد خبر 23371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha