هوای ارومیه همچنان ناسالم است

سرویس آذربایجان غربی- معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: طبق اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای سطح شهر ارومیه وضعیت کیفیت هوا در این شهر، ناسالم برای گروه های حساس است.

به گزارش کردپرس، به نقل از ایرنا؛ سعید موسوی افزود: به علت انباشت آلاینده های جوی در نقاط پر تراکم ارومیه شاخص هوای ارومیه در ۲۴ ساعت گذشته با شاخص ۱۱۶ و در ساعت منتهی به ۱۱ صبح با ۱۱۳ ناسالم برای گروههای حساس بوده است.

وی از شهروندان خواست با مشارکت عمومی و خودداری از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، از جمله روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن به رفع این مشکل کمک کنند.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی بیان کرد: کاهش فعالیت‌های بدنی بیماران قلبی و ریوی مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز، خودداری از خروج غیرضروری از منزل، رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی مانند آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی به منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه حرارت در فضاهای مسکونی، تجاری و اداری نیز از مواردیست که لازم است شهروندان به آن توجه خاصی داشته باشند.

موسوی گفت: دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها، جلوگیری از فعالیت توام با آلودگی واحدهای صنعتی آلاینده محیط زیست، تشدید برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی خودرو و اطلاع رسانی پلیس راهور در خصوص عدم تردد خودروهای تک سرنشین و استفاده از خودروهای حمل و نقل عمومی از سایر اقداماتی است که در راستای کاهش آلودگی هوا در دست اقدام است.

شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

کد خبر 23320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha