گفتگوی مک گورک با برهم صالح درباره پایان نقش رزمی نیروهای ائتلاف در عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان - "برت مک گورک" هماهنگ کننده شورای امنیت ملی آمریکا در امور خاورمیانه و فرستاده سابق رئیس جمهور این کشور در ائتلاف ضد داعش با برهم صالح رئیس جمهور عراق دیدار و درباره پایان نقش رزمی نیروهای ائتلاف در آن کشور گفتگو کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، "برت مک گورک" هماهنگ کننده شورای امنیت ملی آمریکا در امور خاورمیانه و شمال آفریقا عصر یکشنبه با "برهم صالح" رئیس جمهور عراق دیدار و رایزنی کرد.

دفتر ریاست جمهوری عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: طرفین در این دیدار روابط دوجانبه و پیشبرد آن در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی از طریق گفتمان راهبردی موجود بین دو کشور و در راستای منافع مشترک را بررسی کردند.

براساس این بیانیه پایان نقش رزمی ائتلاف بین المللی تحت سرکردگی آمریکا و تقویت توانمندی های نیروهای امنیتی عراق و مقابله با تروریسم و بقایای آن را از دیگر محورهای مورد بحث در دیدار برهم صالح و مک گورک اعلام کرد.

صالح و مک گورک همچنین اوضاع منطقه ای دارای اهمیت مشترک و بحران های منطقه ای را بررسی کردند.

رئیس جمهور عراق در این دیدار بر نقش مهم و محوری کشورش در منطقه که از جمله عناصر ثبات و روابط اقتصادی، تجاری و توسعه ای و تضمین کننده امنیت و ثبات کشورهای منطقه است، تأکید کرد.

کد خبر 23203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha