اعتراضات دانشجویی  به کم بودن مبلغ کمک هزینه تحصیلی در اقلیم کردستان ادامه خواهد داشت

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون جماعت عدالت در مجلس چهارم عراق تأکید کرد: دولت اقلیم کردستان مبلغ هشت دلار را به عنوان کمک هزینه ماهیانه به دانشجویان اختصاص داده است. این در حالی است که پیش بینی می شود به دلیل عدم رضایت دانشجویان از مبلغ مذکور، تظاهرات در اقلیم کردستان با شدت بیشتری ادامه یابد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "سلیم حمزه" در این باره گفت: ادعاهای دولت اربیل درباره موافقت با خواسته های دانشجویان، صوری و غیر واقعی است. زیرا به هر دانشجو ماهیانه مبلغ 13 هزار دینار، معادل هشت دلار اختصاص یافته است که این مبلغ به هر حال، هزینه روزانه است.

سلیم حمزه افزود: اکثر دانشجویان، مبلغ تخصیص یافته را رد و از دریافت آن از ریاست دانشگاهها خودداری خواهند کرد. زیرا آن را مایه تمسخر دانشجویان و عدم جدیت دولت در زمینه تعامل با این مسائل می دانند.

عضو ارشد جماعت عدالت اقلیم کردستان خاطرنشان کرد: دانشجویان از شرایط دشوار معیشتی و زندگی دشوار در خوابگاهها رنج می برند و خواستار دریافت کمک هزینه بیشتر و مبلغی در حدود یک صد هزار دینار از دولت هستند.

این نماینده تأکید کرد: وضعیت در اقلیم کردستان، مشابه آرامش پی از طوفان است و در صورت عدم پاسخگویی دولت به خواسته های دانشجویان و سایر گروههای معترض، شرایط پیچیده تر و تنش آلودتر خواهد شد.

کد خبر 22327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha