عضو ارشد دولت قانون: پلاسخارت درتلاش برای کاشتن تخم فتنه در روند سیاسی عراق است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ارشد ائتلاف دولت قانون تأکید کرد جنین هنیس پلاسخارت نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در بغداد پا را از اختیارات قانونی اش فراتر گذاشته است و هیچ گونه اختیاری در زمینه تأیید نتایج انتخابات پارلمانی ندارد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "محمد صیهود" در این باره گفت: پلاسخارت در زمینه برگزاری انتخابات، فقط موظف به ارائه مشاوره است و پس از برگزاری انتخابات، هیچ موضوع دیگری به وی ارتباطی ندارد و وی تلاش می کند در روند سیاسی کشور، تخم توطئه بکارد.

صیهود تصریح کرد: فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل پا را از اختیارات خودش فراتر گذاشته و در امور داخلی کشور دخالت می کند که این امر با اجازه دولت عراق انجام می شود. این در حالی است که چنین دخالتی بخشی از توطئه آمریکا برای ضربه زدن به عراق است.

یادآور می شود "محمد الخالدی" دبیرکل فراکسیون "بیارق الخیر" در گفتگو با المعلومه اعلام کرده بود: گزارش نماینده دبیرکل سازمان ملل در بغداد به شورای امنیت، واقعیت ها درباره جریان های برنده و بازنده انتخابات را منتقل نکرده است و این فراکسیون های سیاسی هستند که انتخابات را به رسمیت می شناسند نه جامعه جهانی. به همین دلیل، انتقال واقعیات مربوط به طرفین از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به همین دلیل این مسائل باید در دستگاه قضایی مطرح شود.

کد خبر 22174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha