گردان های حزب الله: کردها به دلیل ظلم، محرومیت و دلبستگی اربیل به آمریکا و صهیونیست ها، به اروپا پناهنده می شوند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – دفتر سیاسی گردان های حزب الله با انتقاد از ادامه مهاجرت شهروندان این کشور به سمت کشورهای اروپایی تأکید کرد: پناهجویان به دلیل ظلم، محرومیت و دلبستگی اقلیم کردستان به آمریکا و صهیونیست ها، کشورشان را ترک کرده اند.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، گردان های حزب الله با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: به دنبال افزایش ظلم های خاندان حاکم بر اربیل و به انحصار درآوردن دارایی ها و امکانات اقلیم کردستان، شهروندان اقلیم به ستوه آمده اند و تصاویر دردناک پناهجویان کرد در مرزهای کشورهای اروپایی و خطرات، دشواری ها، سرما و گرسنگی زنان و کودکان در این مسیر نشان می دهد این افراد کشورشان را به دلیل ظلم، محرومیت و سلطه طلبی انحصارطلبانه ترک کرده اند که این وضعیت نیز ناشی از دلبستگی و وابستگی اقلیم کردستان و گره زدن سرنوشت آن به آمریکایی ها و صهیونیست هاست.

گردان های حزب الله افزود: اعتراضات اخیر در سلیمانیه، فریاد مردمی است که از بردگی به ستوه آمده و امکانات حداقلی زندگی شرافتمندانه از آنها دریغ شده است و هیچ گزینه ای جز برآوردن فریاد تظلم خواهی و مطالبه حقوق برایشان باقی نمانده است.

این جریان سیاسی عراقی خطاب به تظاهرکنندگان اعلام کرد: بدانید که بیشترین و مهم ترین حقوق آنها از طرف رأس خاندان حاکم بر اربیل و گروههای وابسته به آنها تضییع می شود و هیچ سهمی به شهروندان عادی نمی رسد. همچنین این جریان پیشتر نیز حقوق شهروندان عراق را تضییع کرده است.

کد خبر 21914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha