عضو جماعت عدالت کردستان: احتمال توافق پشت پرده برای ایجاد شکاف در روند سیاسی عراق وجود دارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ارشد جماعت عدالت اقلیم کردستان از دو احتمال درباره تقلب در انتخابات پارلمانی زودهنگام اخیر در عراق و دستکاری نتایج آن خبر داد و گفت: احتمال دارد توافقات سیاسی محرمانه ای برای ایجاد شکاف بزرگ اخیر در روند سیاسی عراق صورت گرفته باشد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، سلیم حمزه در این باره گفت: درباره دستکاری نتایج فقط دو احتمال مطرح است: یا پس از پایان رأی گیری، در آمارها تغییراتی صورت گرفته و بر آنها افزوده شده است، یا اینکه توافقات سیاسی محرمانه ای با کمیسیون عالی انتخابات برای ایجاد این شکاف بزرگ در روند سیاسی کشور صورت گرفته است.

سلیم حمزه تصریح کرد: این احتمالات، نشان دهنده فشار گسترده داخلی، منطقه ای و بین المللی برای خارج کردن کمیسیون انتخابات از بی طرفی به سمت جانبداری از برخی جریانات خاص و تضییع حقوق شهروندان است.

به گفته این عضو ارشد جماعت عدالت، کمیسیون انتخابات در زمینه مدیریت انتخابات دچار شکست شده است و این امر، بر عملکرد نظارتی و اداری آن در زمینه انتخابات و همچنین حفظ حقوق شهروندان تأثیر منفی گذاشته و منجر به تقلب گسترده شده است.

یادآور می شود کمیسیون انتخابات عراق روز گذشته از رد بیش از هزار اعتراض به عدم برگزاری سالم انتخابات و ابطال نتایج شماری از صندوق های رأی خبر داد و این امر منجر به اعتراض افکار عمومی عراق به نادیده گرفتن خواسته های مردمی در زمینه بازشماری کلی آرا به صورت دستی شده است.

کد خبر 21913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha