ناتوانی اقلیم کردستان در جذب سرمایه گذاری های جدید در حوزه نفت

سرویس جهان- بر اساس گزارش نشریه اس اند پی گلوبال، اقلیم کردستان عراق نتوانسته است سرمایه گذاری های جدیدی برای افزایش نفت جذب کند، به همین دلیل احتمال افزایش تولید نفت خام در اقلیم کردستان کم است.

به گزارش کردپرس، نشریه اس اند پی گلوبال که نشریه تخصصی حوزه نفت و گاز است، از کاهش سرمایه گذاری در حوزه نفت خام هم در عراق و هم در اقلیم کردستان خبر داده است.

این نشریه علت کاهش سرمایه گذاری در عراق و اقلیم کردستان را ادامه بی ثباتی سیاسی بویژه در اقلیم کردستان و ادامه اختلافات میان اربیل و بغداد عنوان کرده است که پیامد آن کاهش میزان تولید نفت در اقلیم کردستان، از 600000 بشکه در سال 2017 به 470000 بشکه بوده است.

شوان زلال، کارشناس مسائل اقلیم کردستان در لندن به این نشریه گفته است علت کاهش سرمایه گذاری در حوزه نفت در اقلیم کردستان خطرپذیر بودن آن است.

او افزود: با این که ذخایر اثبات شده نفت خام در این منطقه وجود دارد اما اقلیم کردستان باید برای سرمایه گذاری افراد در این منطقه علاقه مندی ایجاد کند. با این که امکان افزایش ظرفیت تولید نفت خام در این منطقه وجود دارد اما سیاست های تولید نفت خام دارای دشواری های خاص خود است.

کد خبر 21767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha