عضو ارشد جریان الحکمە: تشکیل دولت جدید عراق براساس شروط صدر بعید به نظر می رسد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ارشد جریان الحکمە ملی به امکان تشکیل دولت جدید عراق براساس شروط تعیین شده از سوی مقتدی صدر رهبر جریان صدر واکنش نشان داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، رحیم عبودی در این باره گفت: بنا قراردادن پیشنهادات مقتدی صدر درباره تشکیل دولت، بسیار بعید به نظر می رسد. به ویژه اینکه این موضوع در زمان مناسبی طرح نشده است و در حال حاضر، فراکسیون ها و مجموع روند سیاسی، قادر به اجرای آن نیستند.

عبودی افزود: وضعیت کنونی، بسیار حساس است و عراق با پیامدهای اقتصادی، امنیتی و سیاسی گسترده ای مواجه است و توافق درباره تشکیل دولت آینده عراق براساس رأی اکثریت، بعید به نظر می رسد. به همین دلیل، امکان اجرای پیشنهاد صدر نه تنها بعید بلکه غیر ممکن است.

یادآور می شود مقتدی صدر رهبر جریان صدر روز پنج شنبه شروطی را برای تشکیل دولت جدید عراق مطرح کرد که مهم ترین آنها منحل شدن گروههای مسلح و پاکسازی حشد شعبی از نیروهای غیر منضبط و همچنین دور نگه داشتن آن از سیاست بود.

یادآور می شود براساس نتایج انتخابات پارلمانی، فراکسیون صدر توانست با کسب بیش از 70 کرسی در مجلس عراق در صدر جریانات برنده قرار بگیرد و بدین ترتیب این جریان می تواند با ائتلاف با سایر جریانات سیاسی برنده اعم از کردها و اهل سنت، دولت آتی این کشور را تشکیل دهد. این امر باعث نارضایتی جریانات شیعه مخالف صدر شده است.

کد خبر 21732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha