پارتی حق تعیین تکلیف برای کردستان سوریه را ندارد

سرویس ترکیه - PKK در واکنش به سخنان اخیر مسرور بارزانی که گفته بود PKK باید از کردستان سوریه خارج شود، این سخنان را نشانه همکاری پارتی با حکومت ترکیه دانست.

به گزارش کردپرس، کمیته روابط خارجی حزب کارگران کردستان (PKK) با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات اخیر مسرور بارزانی عضو حزب دمکرات کردستان (پارتی) که گفته بود «PKK باید از کردستان سوریه خارج شود» این سخنان را نشانه همکاری پارتی با حکومت ترکیه دانست و اعلام کرد که تا زمان وصول آزادی به مبارزه ادامه خواهد داد.

بنا بر گزارش فرات مسرور بارزانی چند روز پیش اعلام کرده بود که «PKK باید از کردستان سوریه خارج شود وگرنه ترکیه حق دارد به آنجا حمله کند.» در بیانیه منتشر شده از سوی PKK آمده است: «کردها برهه تاریخی بسیار مهمی را سپری می‌کنند. در این مرحله که مبارزات آزادی خواهانه آنها در حال گسترش است، نیروهای کردستیز و کولونیالیست، به ویژه حکومت استعمارگر ترکیه بیکار نمی‌نشینند... نظامیان ترکیه و شرکای آن به هر کاری دست می زنند تا این مبارزات را ناکام بگذارند.»

PKK در ادامه با بیان این که اظهارات مسرور بارزانی نشان می‌دهد که چرا مسئله کرد تا به امروز حل نشده است، می نویسد: « اگر این اظهارات بدون نام او منتشر می‌شد بی شک به عنوان اظهارات یک مقام حکومت ترکیه تلقی می‌شد. سخنان او نشان‌ دهنده همکاری، تسلیم پذیری و در عین حال مبدل شدن او به زبان دولت ترکیه است. ترکیه ۴٠ سال است که این ادعاها را همه جا و هر بار تکرار کرده است. در حالی که سراسر جهان استعمارگری و زیاده‌خواهی حکومت ترکیه را به عنوان یک تهدید و خطر می‌بیند، مسرور بارزانی از این وضعیت ناراضی نیست.»

PKK با اشاره به سخنان اخیر خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه مبنی بر «عدم به رسمیت شناختن جقرافیایی به نام کردستان در کره خاکی»، نوشت: «وقتی همان مقام ترکیه با اعضای پارتی همکلام می‌شود آنها احساس ناراحتی نمی‌کنند. مسرور بارزانی به جای مشروعیت بخشیدن به تهاجم و حملات ترکیه، باید برای یافتن راه حل برای بحران دمکراسی، آزادی، عدالت اقتصادی و اشتغال در اقلیم کردستان تلاش کند.»

PKK در ادامه افزود: «مسرور بارزانی و حامیانش که در مبارزه با داعش و مقاومت کردستان سوریه هیچ هزینه‌ای پرداخت نکرده‌اند، حق تعیین تکلیف برای کردستان سوریه و مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه را ندارند.»

PKK در آخر اعلام کرد که تا زمان وصول به آزادی و دموکراسی در کردستان سوریه به مبارزات خود ادامه خواهد داد.

کد خبر 21694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha