16.3 هکتار از اراضی ملی طی سال جاری از متصرفان بازپس گرفته شد

سرویس کردستان - مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه از همه ظرفیت های موجود درون سازمانی و برون سازمانی برای حفظ و نگهداری اراضی ملی باید استفاده شود، گفت: 16.3 هکتار از اراضی ملی طی سال جاری از متصرفان بازپس گرفته شده است.

به گزارش کرد پرس، عرفان مرادی با تأکید بر اهمیت ویژه در حفظ حقوق بیت المال، گفت: تلاش های انجام گرفته در راستای حراست از اراضی ملی با اقداماتی همچون شناسایی اراضی ملی، رفع تصرفات، دریافت سند و تبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگ قابل ملاحظه است و این روند کماکان با جدیت و پشتکار هر چه تمامتر باید دنبال شود.

وی اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی هم در ستاد و هم در شهرستان ها از ظرفیت های مناسب کارشناسی برخوردار است و با توجه به اهمیت قضیه اراضی ملی به عنوان سرمایه های ارزشمند از تمام ظرفیت های موجود درون سازمانی و برون سازمانی در تعامل با دیگر نهادهای مرتبط از جمله دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و ثبت اسناد استفاده بهینه خواهد کرد تا ریشه زمین خواری و تصرفات اراضی ملی را بخشکاند.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان ادامه داد: همگی باید تلاش و همت خود را در راستای شناسایی، جمع آوری مستندات و اطلاعات، رفع تصرفات احتمالی و اقدام به ثبت املاک شناسایی شده به نام دولت جمهوری اسلامی بکار گرفته و در این راستا از هیچ کوششی فرو گذار نکرده تا شاهد بهبود وضعیت املاک و اراضی ملی باشیم.

مرادی افزود: در 6 ماهه اول سال جاری ۱۶.۳ هکتار از اراضی ملی کردستان به ارزش ۶۳۵ میلیارد ریال از متصرفین باز پس گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق گزارش ارایه شده مبنی بر سند دار کردن ۴۶۸ هکتار از اراضی ملی شامل ۳۵۹ هکتار اراضی ملی داخل حریم و ۱۰۹ هکتار اراضی داخل در محدوده در نیمه اول امسال، یادآور شد: سند دار کردن اراضی ملی در استان به منظور تثبیت مالکیت دولت و جلوگیری از تعرض افراد سودجو در اولویت خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان بیان کرد: همچنین ۶۴۹ مورد از اسناد دفترچه ای به تک برگ در همین بازه زمانی تبدیل شده است.

کد خبر 21433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha