عضو فراکسیون صادقون: شهروندان اقلیم کردستان هزینه همدستی دولت اقلیم کردستان با ترکیه را می پردازند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون صادقون با هشدار درباره خطر فزاینده نیروهای ترکیه در خاک عراق، دولت اربیل را به همدستی با این نیروها متهم کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "سعد السعدی" در این باره گفت: مصوبه مجلس عراق درباره اخراج نیروهای آمریکایی از عراق، فقط شامل نیروهای ائتلاف بین المللی نمی شود. بلکه همه نیروهای خارجی، حتی نیروهای ترکیه را نیز دربرمی گیرد.

السعدی افزود: امروزه خطر حضور نیروهای ترکیه در خاک عراق، بسیار زیاد است. به همین دلیل باید این نیروها از خاک عراق اخراج و حاکمیت کشور حفظ شود. در غیر این صورت، آنکارا به دست اندازی به حاکمیت کشور ادامه خواهد داد.

این عضو فراکسیون صادقون خاطرنشان کرد: دولت اقلیم کردستان درباره حضور نیروهای ترکیه در خاک عراق سکوت و همدستی می کند و حضور نیروهای ترکیه در خاک کشور، دخالت آشکار و نقض صریح حاکمیت کشور است. همچنین شهروندان کرد، هزینه همدستی دولت اقلیم کردستان با ترکیه را می پردازند.

یادآور می شود کاوه شیخ موس، عضو ارشد حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در گفتگو با المعلومه، از اقدام نیروهای ترکیه به بهره گیری از سلاح های شیمیایی در عملیات نظامی کنونی در شمال عراق خبر داده بود. شیخ موس تأکید کرده بود این حزب اسناد و دلایل موجود در این زمینه را به سازمان های بین المللی ارائه کرده است.

کد خبر 21262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha