تزریق 1.5 میلیون دُز واکسن کرونا در کردستان/بانه تنها شهر قرمز

سرویس کردستان - سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۵۳ هزار و ۷۹ دُز واکسن کرونا با احتساب نوبت اول، دوم و بوستر در استان تزریق شده است.

به گزارش کرد پرس، بهروز اخوان، گفت: تاکنون ۷۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در استان نوبت اول و ۴۵ درصد نیز نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده و علیه این ویروس واکسینه شده‌‌اند.

وی با بیان اینکه ۲ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۱۸۹ دُز واکسن تا این لحظه به استان تحویل شده است، افزود: از این تعداد ۶۳ درصد مصرف و ۳۷ درصد آن باقیمانده است.

سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیون و ۵۵۳ هزار و ۷۹ دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده است، اظهار کرد: از این تعداد ۹۴۸ هزار و ۸۷۸ نفر در قالب نوبت اول، ۶۰۱ هزار و ۸۰۱ نفر نوبت دوم و ۲ هزار و ۳۶۳ نفر نیز در قالب دُز بوستر (نوبت سوم) واکسینه شده‌اند.

اخوان ادامه داد: بر اساس آخرین رنگ‌بندی در استان، وضعیت کرونا در بانه قرمز، در قروه، بیجار و سروآباد زرد و بقیه شهرستان‌ها نارنجی است.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌هایی که در واکسیناسیون علیه کرونا پیشتاز هستند، آمار ابتلا و بستری کرونا و مرگ و میر به طور چشمگیری کاهش یافته است، یادآور شد: استقبال مردم در برخی شهرستان‌ها همچنان کم است، ضمن اینکه رعایت پروتکل‌ها نیز در حد پایینی قرار دارد لذا این روند نگران کننده و احتمال وقوع پیک ششم را به دنبال دارد.

کد خبر 20945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha