اقلیم کردستان دستمزد هنگفتی به شرکت های نفتی پرداخت می کند

سرویس جهان- بیژن مصور رحمانی، مدیر عامل شرکت نفتی دی ان او می گوید دولت اقلیم کردستان مبلغ هنگفتی بابت دستمزد به شرکت های نفتی خارجی پرداخت می کند.

به گزارش کردپرس، دهها شرکت نفتی خارجی از سال 2007 وارد اقلیم کردستان شده و در میادین نفتی و گازی این منطقه از عراق فعالیت می کنند. بیشتر این شرکتها از اروپا و آمریکا وارد منطقه اقلیم کردستان شده و در ازای دریافت دستمزد اقدام به استخراج نفت و گاز می کنند.

بیژن مصور رحمانی، مدیر عامل شرکت نفتی نروژی دی ان او، در جلسه ای که روز گذشته برای سهامداران شرکت برگزار شد، اعلام کرد دولت اقلیم کردستان بخش بزرگی از درآمد نفتی را به عنوان دستمزد به شرکت های نفتی پرداخت می کند.

مدیر عامل دی ان او درباره علت پرداخت دستمزدهای هنگفت به شرکت های نفتی خارجی از سوی دولت اقلیم کردستان گفت: شرکت های خارجی سرمایه گذاری های زیادی در حوزه نفت و گاز اقلیم کردستان انجام داده اند و خود کردها قادر به تامین این سرمایه ها نیستند. آنها می دانند که بدون پرداخت چنین دستمزدهایی، شرکت های نفتی خارجی نمی توانند به سرمایه گذاری در این منطقه ادامه دهند.

بیژن مصور رحمانی بر نیاز دولت اقلیم کردستان به درآمدهای نفتی برای تامین هزینه های خود تاکید کرد و گفت: اربیل شرکت های نفتی خارجی را ترغیب کرده است که بیشترین مقدار نفت و گاز را استخراج کنند زیرا به درآمدهای آن نیاز دارد.

او از پرداخت به موقع دستمزدها از سوی اربیل ابراز رضایت کرد اما گفت بخشی از دستمزدها به علت کاهش قیمت نفت در دو سال پیش هنوز پرداخت نشده است. با این حال ابراز امیدواری کرد که دولت اقلیم کردستان در اسرع وقت اقدام به پرداخت آن خواهد کرد زیرا این منطقه به درآمد نفت وابسته است.

مدیر عامل شرکت نفتی دی ان او، از هزینه پایین استخراج نفت خام در اقلیم کردستان نسبت به دیگر مناطق جهان خبر داد و گفت برای استخراج هر بشکه نفت حداکثر 5 دلار هزینه می شود.

کد خبر 20798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha