مصطفی کاظمی: عوامل سوء قصد را می شناسیم و آنها را مورد پیگرد قرار می دهیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان – مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق در اولین جلسه هیأت دولت این کشور پس از سوء قصد نافرجام علیه وی، این اقدام را یک تلاش مذبوحانه دانست و گفت دولت عوامل این آن را به خوبی می‌شناسد و تحت تعقیب قرار خواهد داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از موازین نیوز، مصطفی کاظمی شامگاه یکشنبه در جلسه فوق العاده هیأت دولت عراق در واکنش به حمله تروریستی به اقامتگاهش در منطقه سبز بغداد گفت که عراق در حال عبور از چالشهای متعددی است که زاده امروز و نتیجه این دولت نبوده است.

نخست وزیر عراق افزود: ما از لغزش عراق به سوی یک جنگ منطقه‌ای جلوگیری کرده و توانستیم کشور را به امنیت عبور دهیم. کسانی هستند که در تلاش هستند امنیت عراق را به هم بزنند و می‌خواهند این کشور را به کشور باندها تبدیل کنند ولی ما می‌خواهیم کشور را بسازیم.

کاظمی همچنین گفت: با فساد مبارزه کردیم و پیگرد فاسدان را متوقف نخواهیم کرد و آنها از عدالت نخواهند گریخت.

وی تأکید کرد: دستور تحقیق فوری درباره حوادث روز جمعه را که درباره معترضان در برابر منطقه سبز روی داد صادر کردیم و کلیه متخلفان را مورد بازخواست قرار خواهیم داد.

کاظمی با اشاره به حادثه حمله به اقامتگاهش گفت: کسانی را که جنایت دیروز را مرتکب شدند به خوبی می‌شناسیم و آنها را تعقیب و رسوا خواهیم کرد.

دولت عراق بامداد یکشنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اقامتگاه مصطفی کاظمی نخست وزیر این کشور با یک پهپاد بمب‌گذاری‌ شده هدف سوء قصد قرار گرفته، اما نخست وزیر آسیبی ندیده است.

کاظمی به فاصله کوتاهی پس از انتشار این خبر در توییتی ضمن تاکید بر سلامتی خود، همگان را به حفظ آرامش و خویشتنداری دعوت کرد. برخی از جریانات سیاسی عراق ضمن مشکوک دانستن این حمله، بر این باورند که اقدام مذکور ساختگی و با هدف سرپوش گذاشتن بر "تخلفات و تقلب گسترده در انتخابات" و "حوادث خشونت بار روز جمعه گذشته علیه معترضان به نتایج انتخابات" انجام شده است.

کد خبر 20791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha