نخست وزیر انگلیس: سوء قصد علیه کاظمی را محکوم می کنیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان – بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس سوء قصد جان به همتای عراقی اش مصطفی کاظمی را محکوم و بر حمایت از عراق تأکید کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المورد، بخش اطلاع رسانی دفتر نخست وزیری عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در تماس تلفنی با همتای عراقی اش، اقدام تروریستی علیه وی را محکوم کرد.

دفتر نخست وزیری عراق همچنین اعلام کرد: جانسون در این تماس تلفنی ضمن آرزوی سلامتی برای مصطفی کاظمی، بر حمایت کامل انگلیس از کشور و دولت عراق در زمینه تلاش هایش برای برقراری ثبات و تقویت آن تأکید کرد.

براساس این بیانیه، کاظمی نیز در این تماس تلفنی، تلاش عراق برای برقراری شراکت طولانی مدت با انگلیس، تقویت روابط دوجانبه بین دو ملت در راستای منافع مشترک دو کشور زمینه های مختلف را مورد تأکید قرار داد.

یادآور می شود کمیته اطلاع رسانی امنیتی عراق بامداد امروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای از حمله یک پهپاد انفجاری به محل اقامت مصطفی کاظمی در منطقه سبز بغداد خبر داد و اعلام کرد که سوءقصد به جان نخست‌وزیر ناکام مانده و وی در سلامت کامل است. این حمله با محکومیت گسترده ای از سوی جریانات سیاسی داخلی عراق مواجه شده است. اما برخی از احزاب و جریانات عراقی، این اقدام را "نمایشی" توصیف کرده اند.

کد خبر 20772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha