عضو ائتلاف فتح: کاظمی مرتکب جنایت علیه بشریت شده است و مسئول سرکوب تظاهرکنندگان است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – "علی فتلاوی" عضو ائتلاف فتح تأکید کرد: مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق به دلیل اینکه مسئول مستقیم نیروهای امنیتی عامل کشتن و زخمی شدن صدها معترض مسالمت جو است، مرتکب جنایت علیه بشریت شده است و باید براساس قوانین جزایی مجازات شود.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، فتلاوی در این باره گفت: تحصن ها فارغ از فشارها و سرکوب هایی که به دستور مصطفی کاظمی نخست وزیر دولت پیشبرد امور انجام می شود ادامه خواهد داشت.

این عضو ائتلاف فتح تصریح کرد: کاظمی از نظر قانونی در برابر به شهادت رسیدن برخی از تظاهرکنندگان و زخمی شدن بیش از 100 نفر دیگر که ممکن است برخی از آنها به معلولیت مادام العمر دچار شوند مسئولیت دارد. زیرا انتظار نمی رفت نیروهای امنیتی با تظاهرکنندگان مسالمت جو با سلاح و تیر جنگی برخورد کنند. به ویژه اینکه معترضان به نتایج انتخابات، کاملا مسالمت جو و غیر مسلح بودند.

فتلاوی خاطرنشان کرد: نخست وزیر عراق به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح باید براساس مواد 6، 7، 8 و 20 قانون مجازات کشور محاکمه شود. زیرا براساس این مواد هر فرمانده نظامی که مرتکب جنایت جنگی، نسل کشی یا جنایت علیه بشریت شود محاکمه خواهد شد و سرکوب و کشتار تظاهرکنندگان جنایت علیه بشریت بود که کاظمی در این زمینه مسئولیت دارد.

کد خبر 20709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha