مهر پلمب بر درب کلیه تالارهای پذیرایی پیرانشهر زده شد

سرویس آذربایجان غربی- کلیه تالارهای شهرستان پیرانشهر در راستای اجرای محدودیت های کرونایی در شرایط قرمز پلمب شدند.

به گزارش خبرنگار کردپرس؛ حال این روزهای شهرستان پیرانشهر در میان زردی رنگ پاییز بسان گورستانی می ماند که هر روز طعمه های خود را با طعم کرونا در بر می گیرد و گویی خاک این شهر هنوز از بلعیدن شهروندان پیرانشهری سیر نشده است.
روزهای زیادی است که به واسطه افزایش آمار مبتلایان به ویروس منحوس کرونا و جولان آن در سطح شهر هر روز در این شهر غریب شاهد کوچ عزیزانی از میان خانواده ها هستیم که بی شک نمی توان عامل انسانی را در پیدایش این فاجعه ناگوار نادیده گرفت.
بیش از یک ماه است که زنگ خطر برای شهروندان پیرانشهری به صدا در آمده است اما متاسفانه هنوز هم هستند کسانی که بدون توجه به توصیه های بهداشتی و با نادیده گرفتن هشدارها و اخطارهای کادر درمان، مسئولان ذیربط و تذکرات مکرر رسانه ای عزم خود را برای برپایی محافل و مجالس عمومی جزم کرده اند بدون اینکه متوجه شوند که محفل عروسی آنها ممکن است درب های محفل ختم دیگران را بگشاید و این عملکرد ناپسند آنها خانواده و یا شاید خانواده هایی را برای همیشه داغدار کند.

در آخرین اعلام رنگ بندی هفتگی وزارت بهداشت کشور ضمن اعلام استمرار وضعیت قرمز شهرستان پیرانشهر، متاسفانه شهرستان سردشت که در همجوار پیرانشهر قرار دارد از وضعیت نارنجی به قرمز بازگشت.
وضعیت شکننده‌ این روزهای کرونا، موج پنجم این بیماری را روز به روز سخت تر و طولانی تر از موجهای قبلی کرده است و تداوم این وضعیت شکننده بستگی به رفتار مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی دارد. شاید شهر سردشت که در عرض یک هفته از وضعیت قرمز به نارنجی و بازگشت دوباره به قرمز برای ما درس عبرتی باشد، اگر همچنان بی اعتنا به پروتکل های بهداشتی، عدم واکسینه کردن، باز بودن اماکن های شلوغ و پرجمعیت مانند تالارها و قلیان سراها، برپایی مجالس عروسی و ترحیم و نزدن ماسک در دورهمی ها و کارهای یومیه باشیم، باید خودمان را در از دست دادن عزیزانمان مقصر بدانیم.

بر اساس آخرین اظهار نظر مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیرانشهر، متاسفانه هم اکنون در ۵۰ نفر بستری کرونایی در بخش ایزوله بیمارستان شهرستان پیرانشهر وجود دارد و ۷۰ درصد بیمارستان این شهر نیز به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است.
همچنین بستری بودن تعدادی از بیماران در اورژانس بیمارستان حکایت از وضعیت بحرانی کرونا در پیرانشهر دارد و این در حالیست که مراجعه حدود ۱۰۰ بیمار کرونایی دارای پرونده سرپایی که روزانه درمانگاه تنفسی داروی "رمدسیور" دریافت می کنند، همه اینها حاکی از پیش رو داشتن روزهای سخت برای عموم شهروندان و کادر سلامت پیرانشهر است.
به نظر می رسد در این شرايط حساس و بحرانی پیرانشهر تنها راه چاره و عبور از این مسیر پیچ در پیچ کرونا در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک، انجام عملیات همگانی واکسیناسیون کرونا باشد.

با کمی تامل، قبل از آنکه خدای نکرده دوباره شاهد از دست دادن عزیز دیگری باشیم، به خود بیاییم تا دوباره در این فصل هزار رنگ پاییزی شاهد تکرار تراژدی مرگ و میر آبان ماه ۹۹ برای شهرمان نباشیم.

توصیه های شبانه روزی رسانه ها و تاکید مکرر ستاد مبارزه با کرونا در راستای اجرای محدودیت های کرونایی در پیرانشهر در نهایت مهر تاکیدی بر پلمب و تعطیلی کلیه تالارهای پذیرائی این شهر زد تا حداقل با این اقدام در روزهای آتی شاهد بازگشت آرامش به شهر پیرانشهر باشیم و در پی این اقدام پلمب کلیه تالارهای پذیرایی که بدون توجه به وضعیت موجود و نیز اطلاع‌ رسانی‌های قبلی و دستورات ابلاغی مراجع ذیربط اقدام به برگزاری مراسم کرده بودند، در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گرفت.

کد خبر 20693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha