٤ کارگر میاندوآبی در حوادث حین کار جان باختند

سرویس آذربایجان غربی- چهار نفر از کارگران ساختمانی در شهرستان میاندوآب که براثر سقوط بالابر دچار مصدومیت شده‌بودند، براثر شدت جراحات وارده در بیمارستان جان خود را از دست دادند.

به گزارش کردپرس، امید اشرف، رییس انجمن صنفی کارگران و دبیر خانه کارگر میاندوآب‌ گفت: روز گذشته در حادثه سقوط بالابر در ساختمان در حال احداث در خیابان شهدای میاندوآب‌ چهار نفر از کارگران ساختمانی دچار سانحه شدند که یک نفر از آن در دم جان باخت و سه نفر دیگر به بیمارستان فاطمه (س) این شهرستان انتقال یافتند.

او افزود: از این کارگران ۲ نفر آنان عضو انجمن صنفی کارگران ساختمانی میاندوآب بودند که یکی از آنان نیز دارای بیمه تامین اجتماعی بود و یک نفرشان هم در صف نوبت سهمیه بندی بیمه کارگران ساختمانی بود.

او با بیان اینکه ۲ نفر دیگر هم شاغل در مشاغل ساختمانی و فاقد بیمه بودند، گفت: متاسفانه بیش از یک سال است که حدود ۷۰۰ نفر از کارگران ‌این شهرستان متقاضی بیمه کارگران ساختمانی هستند که مسوولان سازمان تامین اجتماعی از آن به عنوان سهمیه بندی نام می‌برند.

رییس انجمن صنفی کارگران ساختمانی و دبیر خانه کارگر میاندوآب‌ ادامه داد: هر چند براساس ماده ۶۶ قانون تامین اجتماعی، این سازمان در حوادث ناشی از کار برای سانحه دیده غرامت می‌دهد اما اگر کارگری در حوادث ناشی از غیرکار آسیب ببیند، کسی جوابگوی خانواده های این کارگران نخواهد بود.

اشرف بیان کرد: هم اکنون جهت بیمه شدن تمامی کارگران بدون سهمیه بندی تامین اجتماعی به همراه فعالان کارگری صنعت ساختمان اصلاح ماده پنج قانون بیمه کارگران ساختمانی، جهت تصویب به مجلس ارایه شده و در کمیسیون اجتماعی در حال بررسی می‌باشد که از نمایندگان مجلس می‌خواهیم این اصلاح را به سرانجام برسانند تا بدین ترتیب بتوانیم مقداری از آلام این قشر ضعیف را کم کنیم.

به گزارش کردپرس، به نقل از ایرنا، یک نفر از کارگران جان باخته در حادثه سقوط بالابر در میاندوآب اهل این شهر و دارای ۲۳ سال سن، ۲ نفر دیگر اهل روستای "سوگلی‌تپه" و یکی هم اهل روستای "ارمناک سفلی" بود.

کد خبر 20620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha