درگیری معترضان به نتایج انتخابات عراق با نیروهای امنیتی در بغداد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - شماری از شهروندان عراقی معترض به نتایج انتخابات پارلمانی اخیر با تظاهرات در اطراف منطقه سبز بغداد با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

به گزارش کرد پرس به نقل از السومریه نیوز، شماری از شهروندان عراقی در اعتراض به نتایج انتخابات پارلمانی اخیر در تظاهراتی موسوم به "جمعه فرصت نهایی" در اطراف منطقه سبز بغداد تجمع کردند.

یک منبع مطلع در این باره گفت: درگیری‌های شدیدی میان معترضان و نیروهای امنیتی مستقر در مقابل ورودی منطقه سبز شکل گرفت.

منابع خبری عراقی همچنین گزارش داده اند صدای شلیک گلوله های هوایی برای متفرق کردن معترضان به گوش می رسد و تصاویر نشان دهنده درگیری معترضان با نیروهای امنیتی است.

نیروهای امنیتی برای عقب راندن جمعیت تظاهرات کننده از منطقه سبز بغداد با شلیک هوایی و گاز اشک آور تلاش کردند معترضان را متفرق کنند.

بنا به اعلام سومریه نیوز، این درگیری‌ها منجر به مجروح شدن شماری از معترضان شد.

معترضان عراقی همچنین به سمت نیروهای امنیتی سنگ پرتاب کردند.

تظاهرات امروز بغداد پس از آن آغاز شده است که کمیته موسوم به "کمیته برگزاری تظاهرات علیه نتایج انتخابات" عراق روز گذشته خواستار برگزاری تجمع و راهپیمایی در صورت عدم تغییر نتایج انتخابات شد.

این کمیته با صدور بیانیه‌ای خواستار مشارکت در تظاهرات مسالمت آمیز با شعار "جمعه فرصت نهایی" شد.

کمیته مذکور همچنین اعلام کرد که پس از آن وارد فاز تازه‌ای از اعتراضات می‌شود.

از زمانی که کمیساریای عالی انتخابات عراق نتایج انتخابات پارلمانی دهم اکتبر (18 مهر ماه) را اعلام کرده است گروه‌های سیاسی عمدتا شیعه با رد نتایج این انتخابات معتقدند در این انتخابات تقلب صورت گرفته است و به دنبال آن گروهی از شهروندان عراقی به تظاهرات در مناطق مختلف این کشور پرداختند.

طبق نتایج اولیه و تقریبا قطعی انتخابات پارلمانی عراق، جریان صدر با کسب ۷۳ کرسی، بزرگترین برنده این انتخابات اعلام شد و تأثیر به سزایی در تشکیل دولت خواهد داشت.

ائتلاف دولت قانون به رهبربی نوری مالکی، نخست‌وزیر پیشین عراق، با کسب ۳۷ کرسی، پس از جریان صدر بیشترین کرسی‌های پارلمان در میان احزاب شیعه را از آن خود کرد؛ اما ائتلاف فتح به رهبری هادی عامری نسبت به سال ۲۰۱۸ کرسی‌های کمتری در پارلمان به دست آورد. احزاب کُرد هم ۶۱ کرسی به دست آورده اند.

کد خبر 20596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha