اقدامی برای سنجش سیلاب ها در مهاباد انجام نشده است

سرویس آذربایجان غربی- معاون عمران استاندار آذربایجان غربی گفت: گزارش ها نشان می دهد که در مسیر سیل انسدادهایی وجود داشته و اقدامات لازم در زمینه بازگشایی آنها و سنجش سیلاب ها انجام نشده است. نیاز است تا مسئولان این شهرستان مطالعات دقیقی در تمام مسیل های منتهی به مناطق شهری و در خطر انجام دهند.

به گزارش کردپرس، آیدین رحمانی امروز جمعه 14 آبان 1400 در جلسه "ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران" شهرستان مهاباد گفت: دستگاه های اجرایی تا عصر امروز باید میزان خسارت های وارد شده به بخش های کشاورزی، تاسیسات زیربنایی شهری و جاده ای، آبگرفتگی واحدهای مسکونی و روستایی و دیگر خسارت های وارد شده به مردم را برآورد تا در قالب یک گزارش به حضور رییس جمهوری ارسال شود.

او با اشاره به دستور اکید و فوری استاندار آذربایجان غربی نسبت به رسیدگی به حادثه دیدگان ناشی از سیل و رفع مشکلات مردم اظهار کرد: شهرداری مهاباد باید با همکاری دیگر دستگاه های اجرایی برای عادی ساختن اوضاع مناطق سیل زده به ویژه ساماندهی معابر و رفع آبگرفتگی، تمام توان خود را به کار گیرد.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز باید در اسرع وقت تامین شود و در صورت نیاز از امکانات سایر شهرها و برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز نیز از ارتش استفاده شود.

رحمانی با اشاره به گزارش مسوولان دستگاه های اجرایی این شهرستان در مورد دلایل وقوع حادثه سیل در این شهرستان افزود: این گزارش ها نشان می دهد که در مسیر سیل انسدادهایی وجود داشت که اقدامات لازم در زمینه بازگشایی آنها و سنجش سیلاب ها انجام نشده است.

مطالعات در تمام مسیل های منتهی به مناطق شهری مهاباد انجام شود

او ادامه داد: نیاز است تا مسوولان این شهرستان مطالعات دقیقی در تمام مسیل های منتهی به مناطق شهری و در خطر انجام داده و متناسب با سیل‌گاه‌های موجود اقدامات لازم را برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث به انجام رسانند.

رحمانی تاکید کرد: مسیر سیلاب ها باید شناسایی و در اسرع وقت کار بازگشایی و هدایت آب های سطحی در محدوده های پرخطر اطراف شهر انجام شود.

او با قدردانی از مسوولان و تمام کارکنان دستگاه های اجرایی این شهرستان در مدیریت خوب این حادثه بیان کرد: خوشبختانه در سیل اخیر کمترین تبعات را شاهد بودیم به طوری که هیچ تلفات جانی گزارش نشد که این امر نشان می دهد در ساعات اولیه وقوع این حادثه اقدامات اولیه و سپس اصلاحی به موقع انجام گرفته است.

۷۵ واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شد/ ۳۰ دستگاه خودرو آسیب دید

فرماندار ویژه مهاباد نیز در این جلسه گفت: از نخستین دقایق وقوع سیل در این شهرستان همه ادارات، دستگاه های اجرایی و نیروهای نظامی بسیج شده و به صورت شبانه روزی و کاملا جهادی در حال ساماندهی مناطق سیل زده و پاکسازی خیابان ها و کوچه ها هستند.

عارف خدرلو افزود: بر اساس برآوردهای اولیه در این حادثه، ۷۵ واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شده و به بیش از ۳۰ دستگاه خودرو نیز خسارت وارد شده است.

او اظهار کرد: علاوه بر این به اراضی کشاورزی و باغی، محورهای مواصلاتی شهری و روستایی و تاسیسات شهری نیز خسارت هایی وارد شده است که مسوولان در حال برآورد دقیق آن هستند.

گزارش احتمال سیل به دستگاه های اجرایی اعلام شده بود!

فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینکه گزارش احتمال سیل به دستگاه های اجرایی اعلام شده بود افزود: این دستگاه ها ذیربط می توانستند با توجه به صدور این هشدار بهتر عمل کنند تا شاهد حداقل خسارت های وارد از این حادثه بودیم.

به گزارش کردپرس از فرمانداری مهاباد؛ در ادامه این جلسه سرپرست شهرداری مهاباد و روسای شورای شهر، راهداری، بنیاد مسکن، هواشناسی، جهاد کشاورزی و بخشدار مرکزی مهاباد نیز در زمینه اقدامات انجام شده برای ساماندهی شهر و برآورد میزان خسارت ها گزارش هایی ارایه کردند.

چهارشنبه ١٢ آبان ماە در پی بارش شدید باران در عرض نیم ساعت سیل مناطقی از شهر مهاباد را در‌برگرفت و تعدادی از منازل مسکونی، خودرو و اموال عمومی آسیب دید.

ساخت و سازها در بستر مسیل‌ها از دلایل مهم بروز سیل در مهاباد اعلام شده است.

کد خبر 20579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha