پذیرفته شدن کیفرخواست پر از نقص پرونده قتل خانواده کرد در قونیه

سرویس ترکیه - کیفرخواست صادر شده برای عاملان کشتار خانواده کرد در قونیه از سوی دادگاه پذیرفته شد

به گزارش کردپرس، کیفرخواست تهیه شده علیه محمت آلتون و تعدادی از اعضای خانواده اش به اتهام کشتار 7 تن از اعضای یک خانواده کرد در قونیه، از سوی دادگاه کیفری چهارم قونیه پذیرفته شد.

بنا بر خبر گازته قارینچا، همزمان با این تصمیم، دادگاه حکم آزادی مشروط 4 تن از اعضای خانواده های کلش و چالیک را که در برنامه ریزی قتل دست داشتند صادر کرد. پیش از این نیز دادگاه دستور آزادی 4 تن دیگر از متهمان این پرونده را صادر کرده بود.

عبدالرحمان قارابولوت وکیل خانواده دده اوغلولاری در واکنش به پذیرفته شدن کیفرخواستی پر از کاستی و نقص از سوی دادگاه، اعلام کرد که اطلاعات موجود در این کیفرخواست بدون در جریان گذاشتن وکیل مقتولان در اختیار خبرگزاری آناتولی گذاشته شده است. او گفت که برای پیگیری این موضوع به دادگاه کیفری عالی پنجم قونیه مراجعه خواهد کرد.

قارابولوت افزود: «ما پیشتر پس از حمله ای که در 12 می به این خانواده صورت گرفته بود، خواستار دستگیری 5 تن از متهمان پرونده و حفاظت از خانواده شده بودیم. اما دادگاه با آزاد کردن این افراد به ما پاسخ داده بود. هیچ کدام از درخواست های ما مورد توجه قرار نمی گیرند. الان هم 4 تن دیگر را آزاد کرده اند. من حتی روی نگاه کردن به موکلینم (اعضای باقی مانده خانواده دده اوغولاری) را ندارم.»

لازم به یادآوری است، 7 تن از اعضای خانواده کرد دده اوغولاری، که در منطقه مرام قونیه ساکن بودند، به دلیل کُرد بودن، در 30 جولای سال جاری قربانی حمله نژادپرستانه شدند و جان خود را از دست دادند. محمت آلتون عامل این کشتار در 4 آگوست دستگیر شد و یک روز بعد روانه زندان شد. این خانواده مدتی پیش از قتل عام به دلیل تهدید به کشتار از سوی خانواده متهم از پلیس و سلیمان سویلو وزیر کشور درخواست کمک و حفاظت کرده بودند.

کد خبر 20518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha