66 درصد جمعیت کردستان واکسن کرونا دریافت کرده اند

سرویس کردستان - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر ۶۶ درصد جمعیت استان یک بار واکسن تزریق کرده اند و متوسط کشوری آن ۷۳ درصد است.

به گزارش کرد پرس، بهروز اخوان با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و ۴۲۶ هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است، گفت: آمار واکسینه شده ها در کردستان ۷ درصد از میانگین کشوری پایین تر است.

وی با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون مادران باردار، اظهار کرد: تا کنون تنها ۳۰ درصد مادران باردار واجد شرایط اقدام به تزریق واکسن کرونا کرده اند که آمار کمی محسوب می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه با وجود اطلاع‌رسانی قبلی و تاکید بر لزوم واکسیناسیون مادران باردار (بعد از 3 ماهه اول حاملگی)، افزود: تزریق واکسن کرونا هم برای مادر و هم جنین بی خطر است ولی با این حال همچنان استقبال مادران باردار از این واکسن بسیار کم است.

اخوان ادامه داد: با توجه به اینکه شدت بیماری در مادران باردار بیشتر است لذا تاکید می شود همه مادران باردار واجد شرایط (۱۸ سال سن و سن حاملگی ۱۲ هفته) هر چه سریعتر برای حفظ سلامت مادر و جنین نسبت به تزریق واکسن کرونا در همه مراکز دولتی اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون نقش اصلی در کنترل بیماری کووید ۱۹ دارد، یادآور شد: زنان باردار نیز جزو گروه‌های پرخطر ابتلا به این بیماری محسوب می‌شوند و اگر مادر بارداری به کرونا مبتلا شد، حداقل باید یک ماه بعد از بهبودی و از بین رفتن علایم بیماری، برای تزریق واکسن اقدام کند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه از جمعیت ۱۴۰ هزار نفری دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال کردستان تاکنون ۹۲ هزار نفر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، بیان کرد: این میزان 8 درصد کمتر از آمار کشوری است و لازم است والدین و دانش آموزان برای دریافت این واکسن عجله کنند چرا که ممکن است با شروع آموزش های حضوری محدودیت هایی برای حضور دانش آموزانی که واکسن دریافت نکرده‌اند، در کلاس درس ایجاد شود.

اخوان با اشاره به ورود محوله بزرگی از واکسن نوع آسترزانکا به استان، گفت: تزریق دُز اول این نوع از واکسن از روز چهارشنبه آغاز شده است.

کد خبر 20517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha