درخواست لاهور شیخ جنگی از شورای رهبری اتحادیه میهنی برای حل تنش اخیر

سرویس عراق و اقلیم کردستان – لاهور شیخ جنگی رئیس "مشترک" اتحادیه میهنی کردستان از شورای رهبری این حزب خواست، به عنوان بالاترین نهاد این تشکیلات حزبی به وظایف تعیین شده براساس اساسنامه حزب عمل نموده و در اسرع وقت، برای حل وضعیت کنونی و همه مشکلات موجود تشکیل جلسه دهد.

به گزارش کرد پرس به نقل از روداو، شیخ جنگی در صفحه شخصی اش در فیسبوک با اشاره به کاهش تعداد نمایندگان اتحادیه میهنی در انتخابات اخیر مجلس عراق اعلام کرد: هم پیمانی کردستان را با جنبش تغییر تشکیل دادیم و پیش بینی می کردیم که حداکثر آرا و تعداد کرسی های مجلس عراق را به دست بیاوریم.

یادآور می شود در هشتم ژوئیه گذشته به دنبال برکناری ریاست دستگاه های مبارزه با تروریسم و اطلاعات در سلیمانیه توسط بافل طالبانی رئیس مشترک اتحادیه میهنی، اختلافات بین وی و لاهور شیخ جنگی پسر عمویش و رئیس مشترک دیگر این حزب به اوج رسید و در 15 ژوئیه، در نشست دفتر سیاسی اتحادیه میهنی، لاهور شیخ جنگی از ریاست مشترک اتحادیه میهنی برکنار شد.

همچنین لاهور شیخ جنگی، رئیس ائتلاف مشترک اتحادیه میهنی با جنبش تغییر بود. اما در 29 ژوئیه گذشته اتحادیه میهنی و جنبش تغییر در سلیمانیه نشستی برگزار و قباد طالبانی را به عنوان رئیس ائتلافشان موسوم به هم پیمانی کردستان انتخاب کردند.

کد خبر 20412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha