کمبود واکسن پنچ گانه نوزادان  در کردستان/ علوم پزشکی: مشکل کشوری است

سرویس کردستان – در حالی که مراکز بهداشت سطح شهرهای استان کردستان مملو از جمعیت مادر و پدرانی است که برای واکسیناسیون نوزادان تازه متولد خود مراجعه کرده اند اما مراکز بهداشت با مشکل کمبود واکسن پنچ گانه مواجه هستند.

به گزارش کرد پرس، در حال حاضر مراکز بهداشت سطح استان با مشکل کمبود واکسن پنج گانه مواجه هستند و البته برای تامین دیگر واکسن های ایمنی نوزادان مانند فلج اطفال، هپاتیت و ... مشکلی ندارند.

در همین رابطه خبرنگار کرد پرس با معاون جدید امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت و گویی انجام داد و طی آن بهروز اخوان گفت: در حال حاضر مشکل واکسن فلج اطفال در کردستان نداریم و هم به صورت قطره و هم به صورت تزریقی به اندازه نیاز در مراکز بهداشت کردستان این واکسن موجود است.

وی افزود: بر اساس قولی که از سوی وزارت بهداشت داده شده است این مشکل قرار است از نیمه دوم آبان برطرف شود.

وی اظهار کرد: تنها واکسنی که چند مدتی است که در تامین آن با مشکل مواجه هستیم واکسنی با عنوان واکسن ایمنی پنج گانه است که مشکل کمبود آن نیز به استان بر نمی گردد و این مشکل کشوری است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: ما نیز به عنوان مسئول دوست داشتیم که واکسیناسیون نوزادان در زمان مقرر خود انجام شود اما به لحاظ علمی اگر کمی با تاخیر نیز واکسیناسیون انجام شود، مشکلی برای کودکان به وجود نخواهد آمد.

اخوان ادامه داد: بر اساس قولی که مسئولان وزارت بهداشت داده اند، قرار است نیمه دوم آبان ماه جاری این مشکل برطرف شود و ما نیز امیدواریم از 15 آبان ماه به بعد دیگر این مشکل را نداشته باشیم.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه بخشی از واکسن مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود و بخشی نیز به وسیله واردات تامین می شود و در حال حاضر نیز بیشتر شرکت های داروسازی به سمت واکسن کرونا رفته اند، مشکل کمبود واکسن های ایمنی نوزادان به وجود آمده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: به والدین نیز این اطمینان را می دهیم که عقب افتادن واکسیناسیون نوزادان به هیچ عنوان مشکلی برای ایمنی کودکان ایجاد نمی کند هر چند که باید واکسیناسیون در موقع مقرر انجام شود و تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا این مشکل را برطرف کنیم.

کد خبر 20375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha