متهمی در پرونده هتک حیثیت در آذربایجان غربی  دستگیر شد

سرویس آذربایجان غربی- رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی با اشاره به کشف یک پرونده هتک حیثیت، تصریح کرد: مزاحمت برای دیگران در فضای مجازی پیگرد قانونی دارد و در این راستا یک نفر متهم دستگیر شده است.

به گزارش خبرنگار کردپرس، سرهنگ اکبر نصرتی، رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی در خصوص جزئیات این خبر گفت: با مراجعه فردی مبنی اینکه شخص یا اشخاصی با انتشار پیام‌هایی در شبکه اجتماعی واتس‌آپ، موجب اختلاف بین خانواده و اقوام شده است، موضوع با جدیت در دستور کار قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به اینکه پیام‌های توهین‌آمیز و اختلاف‌افکن می‌توانست به اختلافات بیشتر در بین اقوام شاکی دامن زند، پرونده با جدیت و با اقدامات کارشناسی مورد رسیدگی قرار گرفته و فرد خاطی شناسایی و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

او ادامه داد: در نتیجه تحقیقات متهم شناسایی شد و در مواجهه با ادله قاطع پلیس به بزه ارتکابی خود اعتراف و اعلام کرد که از غیرقانونی بودن عمل خود، هیچ‌گونه اطلاعی نداشته و اقدام وی فقط در جهت شوخی و تفریح بوده است که منجر به اختلاف بین خانواده و اقوام شده است.

سرهنگ نصرتی با اشاره به ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی به افراد خاطی هشدار داد: فضای مجازی همانند فضای حقیقی قوانین خاص خود را داشته و پلیس طبق قانون با هر گونه سلب آسایش و ایجاد مزاحمت برای دیگران برخورد خواهد کرد.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) به عنوان پل ارتباطی با هموطنان است، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی می‌توانند از این طریق با پلیس در میان بگذارند.

کد خبر 19526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha