تلاش ترکیه برای تغییر مرزها از طریق اقدام نظامی در مناطق کردنشین عراق و سوریه

سرویس جهان- نشریه سیاسی نشنال اینترست آمریکا هشدار داد ترکیه تحت رهبری اردوغان به دنبال تغییر نظام کنونی جهانی است و عملیات نظامی ترکیه در مناطق کردنشین عراق و سوریه بخشی از این تلاش است.

به گزارش کردپرس، مجله نشنال اینترست آمریکا هشدار داد ترکیه تحت رهبری رجب طیب اردوغان از طریق ورود نیروهای نظامی به خاک برخی کشورها مانند عراق و سوریه و فعالیت نیروهای وابسته به آن در دیگر کشورها برای ایجاد تغییر در نظم کنونی جهانی تلاش می کنند.

این نشریه با اشاره به ادامه عملیات نظامی ترکیه در مناطق کردنشین عراق و سوریه هدف از آن را تغییر مرزها دانست چراکه به نوشته این نشریه، اردوغان اعتبار برخی پیمان های بین المللی را زیر سوال برده است.

این نشریه به تصرف بخشی از مناطق کردنشین سوریه مانند عفرین طی عملیات نظامی اشاره کرده و نوشت: اردوغان این عملیاتها را تحت نام مبارزه با تروریسم انجام می دهد اما اقدام به پاکسازی نژادی کردها در سوریه کرده است.

نشنال اینترست با اشاره به ایجاد دهها پایگاه نظامی ارتش ترکیه در شمال اقلیم کردستان عراق به بهانه مقابله با پ.ک.ک، هدف از آن را احیای تسلط دوباره بر بخش هایی از خاک عراق و الحاق آن عنوان کرده است.

این نشریه با اشاره به ادعاهای ترکیه بر برخی جزایر یونانی، مشارکت غیرمستقیم در نبردها در لیبی و مناقشه میان ارمنستان و آذربایجان و همچنین ادعای کنترل بر منابع گاز و نفت مدیترانه، سکوت کشورهای غربی بویژه آمریکا را در اقدامات ترکیه تاثیرگذار عنوان کرده است.

این نشریه آمریکایی معتقد است ترکیه امروز دیگر متحد آمریکا و غرب نیست و در آینده نیز نخواهد بود. به همین دلیل، آمریکا و غرب باید برای مقابله با قدرت طلبی ترکیه تحت رهبری اردوغان تلاش کنند.

کد خبر 18981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha