دبیرخانه های راهبری دروس بازوی علمی معلمان و دانش آموزان است

سرویس کردستان - مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: دبیرخانه های راهبری دروس به عنوان بازوی علمی، به تقویت معلمان و یادگیری دانش آموزان کمک می کنند.

به گزارش کرد پرس، رشید قربانی امروز در مراسم افتتاح گردهمایی کشوری دبیران دبیرخانه های راهبری دروس دوره اول متوسطه که با حضور مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش در کشور در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، با بیان اینکه در دو دهه اخیر در حوزه کمی آموزش و پرورش از جمله پوشش تحصیلی دانش آموزان، ساخت و ساز مدارس و سایر مولفه ها توجهی خوبی شده است، گفت: در حوزه کیفیت بخشی به برنامه ها با مشکلات و چالش هایی روبرو بوده ایم که دلایل مختلفی دارد.

وی نیروی انسانی توانمند را یکی از مولفه های تاثیرگذار در اقدامات کیفی عنوان کرد و اظهار کرد: باید با برگزاری دوره های کیفیت بخشی، کارگاه آموزشی و ارتقاء انگیزش و رضایت معلمان، برنامه های کیفی تقویت شود و راه اندازی دبیرخانه های راهبری دروس می تواند بستر کار را فراهم کند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اهتمام مسئولان دبیرخانه های راهبری دروس و تلاش های صورت گرفته در راستای رفع موانع و مشکلات، افزود: دبیرخانه های راهبری دروس می توانند بستر لازم را برای تقویت معلمان و یادگیری دانش آموزان ایجاد کند.

قربانی راه اندازی دبیرخانه های راهبری دروس را ابتکار عمل و محوری برای انجام امور دانست و ادامه داد: این دبیرخانه ها می توانند با توجه و حساسیت خاص، در زمینه تالیف کتاب های درسی دانش آموزان خط مشی ارائه کرده و در اجرای برنامه ها و رفع موانع و مشکلات پیش رو کمک کند.

وی اعمال نظارت بالینی بر سیستم آموزشی و ایفای نقش در این خصوص را از دیگر وظایف دبیرخانه های راهبری دروس عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با تشکر از دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش در راستای توجه به این حوزه، ابراز امیدواری کرد از دبیرخانه راهبری دروس به عنوان بازوی علمی استفاده لازم صورت گرفته و این اقدامات ارتقای هر چه بیشتر کیفیت در آموزش و پرورش را فراهم کند.

کد خبر 18925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha