سونامی کرونا در مهاباد؛ مرگ ٣٥ نفر در دو هفته!!

سرویس آذربایجان غربی- وضعیت کرونا در مهاباد وخیم است. این شهرستان از آغاز پیک پنجم تا کنون قرمز مانده و طی دو هفته اخیر ٣٥ نفر بر اثر ابتلا به کووید ١٩ در این شهرستان جان باخته اند، آماری که به نسبت جمعیت بسیار بالا است.

به گزارش خبرنگار کردپرس، رنگ کرونا در مهاباد بر خلاف سایر شهرهای استان همچنان قرمز است و این شهرستان احتمالا با همپوشانی پیک پنجم و ششم کرونا رو به رو شود.

تاکنون ۱۶۶ هزار و ۵۰۰ دز واکسن کرونا در این شهرستان به جامعه هدف تزریق شده که از این تعداد بیش ۱۲۳ هزار نفر دز اول و بالای ۴۲ هزار نفر نیز با دریافت دز دوم علیه بیماری کووید-۱۹ ایمن شده‌اند.

همین مورد نشان می دهد که هنوز تعداد زیادی از جامعه هدف نسبت به دریافت دز دوم واکسن کرونا اقدام نکرده اند در حالیکه گفته می شود؛ کسانی که واکسینه نشده‌اند ۳۷ درصد احتمال ابتلا به بیمار کووید ١٩ را دارند و افرادی که یک دوز واکسن دریافت کردند ۲۳ درصد احتمال ابتلا به بیماری را خواهند داشت.

همچنین کسانی که ۲۱ روز از دور اول واکسن آنها گذشته باشد، ٢.٩ درصد احتمال ابتلا بیماری و افرادی که هر دو دز را دریافت کرده اند تنها ٠.٨ احتمال ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را دارند. اما متاسفانه استقبال از واکسن کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی در مهاباد بسیار پایین آمده است.

وضعیت کرونا در این شهرستان از آغاز پیک پنجم تا کنون همچنان قرمز مانده وطی دو هفته اخیر در این شهر ٣٥ نفر در اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند. این آمار به نسبت جمعیت بسیار بالا است و میزان فوتی ها در پیک پنجم در مقایسه با سایر پیک ها هم بالاتر است.

در پیک پنجم کرونا، ظرفیت تنها بیمارستان شهر مهاباد که قطب درمانی جنوب استان هم به شما می رود تکمیل شد و حتی بخش اورژانس بیمارستان نیز به بخش مبتلایان کرونا اختصاص داده شد.

خستگی کادر درمان به دلیل فشار کاری مضاعف در این پیک تمام نشده است و مهاباد همچنان در وضعیت قرمز و خطرناک قرار دارد. در صورت تداوم این وضعیت و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ممکن است همپوشانی پیک پنجم و ششم در این شهرستان شکل بگیرد.

متاسفانه پیک پنجم هنوز در مهاباد فعال است و در صورت شروع پیک ششم مدیریت برای کادر درمان بیمارستان بسیار سخت خواهد بود.

از اول آبان ماه نیز قرار است؛ طرح هوشمندسازی محدودیت های اجتماعی در مهاباد اجرا ‌شود و در این طرح افرادی که هنوز به واکسینه کردن خود اقدام نکرده اند، از دریافت برخی خدمات اجتماعی محروم خواهند شد.

مهر ماه سال گذشتە نیز طی 30 روز ، 33 نفر در این شهرستان بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند. این آمار اما در مقایسە با مهر ماه امسال کە تنها طی دو هفتە اول ماه، 35 نفر در مهاباد فوت کردە اند، ناچیز به شمار می رود.

کد خبر 18855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha