کشف 858 کیلوگرم انواع مواد مخدر در کردستان/83 درصد سرقت ها کشف شد

سرویس کردستان – فرمانده انتظامی کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پانزدهم مهر ماه 858 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده که عمده آنها از نوع تریاک بوده است.

به گزارش کرد پرس، سردار علی آزادی در نشست خبری با خبرنگاران، با بیان اینکه در زمینه دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در 6 ماه و 15 روز گذشته از سال، 124 درصد رشد داشته ایم، گفت: بخش قابل توجهی از سرقت های خرد در سطح استان توسط معتادان متجاهر انجام می‌شود که با جمع آوری آنها در حوزه سرقت قطعا با کاهش چشم گیری مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه مرکز ترک اعتیاد اجباری ماده 16 در کردستان وجود ندارد، اظهار کرد: الان نزدیک به یک سال است دنبال راه‌اندازی این مرکز هستیم، ولی تاکنون موفق به تحقق این مهم نشده‌ایم و همین مسئله نیز باعث شده نتوانیم در زمینه جمع آوری معتادان متجاهر به خوبی عمل کنیم چرا که جایی برای نگه داری آنها نداریم.

فرمانده انتظامی کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه سرقت اشاره کرد و افزود: ۸۳ درصد سرقت‌ها در این مدت در استان کشف شده، اما در مجموع 3 درصد افزایش سرقت در مدت زمان مشابه با سال گذشته داشته ایم.

سردار آزادی ادامه داد: ۵۳ درصد سرقت استان در سنندج اتفاق افتاده و سرقت مسلحانه و سرقت از بانک هم نداشته‌ایم و در این بین شاهد کاهش ۱۷ درصد سرقت از منزل، ۲۵ درصد سرقت اتومبیل، ۳۲ درصد سرقت احشام و ۱۸ درصد سرقت به عنف در این مدت بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه در حوزه سرقت در ردیف ۲۶ کشور قرار داریم، یادآور شد: با وجود مشکلات اقتصادی و فرهنگی در حوزه سرقت شرایط بسیار بهتری نسبت به حوزه های دیگر داریم.

فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به اینکه سرقت از اماکن ۲۶ درصد افزایش یافته است، گفت: تصادفات ۲۵ درصد جرایم و سرقت ۱۶ درصد جرایم استان را به خود اختصاص داده است.

سردار آزادی با اشاره به اینکه همه قاتلینی که امسال مرتکب قتل شده بودند دستگیر شدند، اظهار کرد: میزان تجاوز به عنف ۷۵ درصد و میزان خودکشی ۳۱ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه ۳۶ درصد نزاع دسته جمعی و ۹ درصد نزاع فردی در استان کاهش یافته است، افزود: ۹۵ درصد جرایمی که در فضای رایانه‌ای به وقوع پیوسته منجر به کشف شده است که ۵۱ درصد این جرایم مالی و ۲۹ درصد اخلاقی بوده است.

فرمانده انتظامی کردستان ادامه داد: ارزش ریالی کشفیات کالاهای قاچاق در نخست امسال ۲۷۱ میلیارد تومان بوده که در مقایسه با سال گذشته که ۱۳۱ میلیارد تومان بوده ۱۰۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 18739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha