نماینده سازمان ملل در بغداد: انتخابات کنونی عراق با دوره قبل متفاوت است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق با اشاره به اینکه وضعیت سیاسی عراق، بسیار پیچیده و متفاوت از سایر کشورهاست تأکید کرد که انتخابات به تنهایی ثبات و صلح به ارمغان نمی آورد. بلکه وسیله ای برای تحقق یک هدف است.

به گزارش کرد پرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، جنین هنیس پلاسخارت در یک کنفرانس خبری در بغداد این باره گفت: از همه مردم عراق برای مشارکت در انتخابات پارلمانی 10 اکتبر دعوت می کنم. زیرا این انتخابات، با وجود تهدیدات با انتخابات سال 2018 متفاوت است.

پلاسخارت گفت: بيانات آیت الله سیستانی درباره دعوت از شهروندان برای مشارکت در انتخابات را تکرار و اتفاق نظرم را در این زمینه اعلام می نمایم.

نماینده سازمان ملل در ادامه گفت: بسیاری از شهروندانی که با آنها دیدار کردیم از نگرانی هایشان درباره تقلب، فشارهای خارجی و دخالت ها اظهار نگرانی و اعلام می کردند نتیجه انتخابات، ضرورتا به تغییر وضعیت آنها نخواهد انجامید.

پلاسخارت افزود: هیچ انتخاباتی، منجر به تغییر سریع و فراگیر نخواهد شد و انتخابات به تنهایی، برای عراق ثبات و صلح به ارمغان نخواهد آورد. بلکه وسیله ای برای رسیدن به هدفی خواهد بود.

به گفته نماینده سازمان ملل در عراق، نیروهای امنیتی این کشور تمامی تلاش خود را می‌کنند تا فضای برگزاری هرچه بهتر انتخابات فراهم شود.

او با ادعای اینکه در انتخابات سال ۲۰۱۸ جعل و دستکاری رخ داد، گفت که سازمان ملل تلاش خواهد کرد تا در راستای ممانعت از دستکاری آراء با نهادهای عراقی همکاری کند.

پلاسخارت همچنین از حضور ۹۰۰ ناظر بین‌المللی در روند رأی‌گیری خبر داد و آن را بی سابقه دانست و گفت که نماینده‌های سازمان ملل نیز در پنج استان بغداد، اربیل، کرکوک، نینوی و بصره حضور خواهند داشت.

کد خبر 18552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha