کاهش ۸۵ درصدی آبدهی چشمه باینگان بر اثر خشکسالی

سرویس کرمانشاه _ سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان پاوه از کاهش آبدهی چشمه باینگان به عنوان منبع اصلی تامین آب شرب این شهر از ۲۰ لیتر در ثانیه به ۳ لیتر در ثانیه خبر داد.

به گزارش کردپرس، سرپرست امور آبفا شهرستان پاوه در این خصوص گفت: خشکسالی امسال در شهرستان پاوه سبب کاهش آبدهی تنها منبع آب شرب شهر باینگان گردید.

ناطق نادری افزود: آبدهی چشمه باینگان به عنوان تنها منبع تامین آب شرب شهر در سنوات گذشته به ۲۰ لیتر در ثانیه می رسید که متاسفانه کاهش نزولات جوی در سال آبی ۹۹_۱۴۰۰ موجب کاهش آبدهی چشمه به ۹ لیتر در ثانیه شد، این میزان با آغاز فصل گرم سال کاهش یافته و در حال حاضر به ۳ لیتر در ثانیه رسید.

وی تاکید کرد: چنانچه سال آبی جاری با بارش های خوبی همراه نباشد تنها منبع آب شرب شهر را از دست خواهیم داد.

نادری با اشاره به برنامه های شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در خصوص رفع مشکل تامین آب شرب شهر باینگان گفت: از جمله برنامه های شرکت آبفا استان جهت رفع این مشکل می توان به حفر یک حلقه چاه - که کارهای مطالعاتی آن به پایان رسیده - و جایگزینی شناور عمودی با یک دستگاه الکتروموتور افقی (سانتریفیوژ) برای استفاده حداکثری از ظرفیت پمپاژ است. همچنین امور آبفا شهرستان پاوه برای کاهش تبعات این مسئله برنامه ی آبرسانی سیار به محلات شهر را در دستور کار دارد که هماهنگی های لازم نیز در این مورد صورت گرفته است.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات این امور که با کمک شورای شهر باینگان انجام شد لایروبی چشمه فوق جهت افزایش آبدهی است.

سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان پاوه در پایان از مشترکین شهرستان خواست تا خشکسالی و تبعات آن را جدی گرفته و تا حد امکان از مصارف غیر ضروری پرهیز نمایند و ضمن احترام به حقوق دیگر مشترکین امور آبفا شهرستان را نیز در راستای خدمت دهی بهتر یاری نمایند.

شهر باینگان با ۵۹۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۲ هزار نفر در ۲۸ کیلومتری شهر پاوه قرار دارد.

کد خبر 18491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha