گاز رسانی لاکپشتی در سردشت؛ فقط ٣٨ روستا گاز دارند!

سرویس آذربايجان غربی- از ۲۷۰ روستا فقط به ۳٨ روستا در سردشت گازرسانی شده است. در سال جاری هم هیچ پروژه جدیدی آغاز نشده و پیمانکاران پروژه‌های قبلی نیز به دلیل عدم دریافت مطالبات خود کار را تعطیل کرده‌اند.

به گزارش کردپرس، ابتدای سال جاری مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفته بود؛ «تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی در استان طی هشت سال گذشته در مقایسه با تمامی دولت‌های قبل از آن، سه برابر افزایش یافته است».

بر اساس اعلام شرکت گاز استان؛ روستاهای بهره‌مند از گاز در آذربایجان‌غربی به یک هزار و ۵۳۹ روستا رسیده و تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان‌غربی تا ۲ سال دیگر به شبکه گاز سراسری متصل می شوند.

اما سهم سردشت در این بین تنها ٣٨ روستا بوده است و پروژه جدیدی هم در کار نیست!

نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی اخیرا خطاب به وزیر نفت گفته است: دو شهرستان پیرانشهر و سردشت در حوزه گازرسانی به ویژه در بخش روستایی دچار مشکلات عدیده‌ای هستند. در شهرستان سردشت از ۲۷۰ روز تا فقط ۳٨ روستا گازرسانی شده است.

کمال حسین پور افزود: در سال جاری هم هیچ پروژه جدیدی آغاز نشده و پیمانکاران پروژه‌های قبلی نیز به دلیل عدم دریافت مطالبات خود کار را تعطیل کرده‌اند. همچین در حاشیه شهرها خانوارهای زیادی هستند که از نعمت گاز شهری بی بهره مندند.

او در خصوص اوضاع گازرسانی در شهرستان پیرانشهر نیز گفت: در پیرانشهر هم وضعیت بسیار بغرنج است. در فصل سرما زندگی برای مردم مستضعف و محروم این دو شهرستان بسیار سخت و مشقت بار خواهد بود.

نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: پروژه های گازرسانی به روستاها و حاشیه شهرهای پیرانشهر و سردشت بسیار کند جلو می‌رود و لازم موضوع گازرسانی به این دو شهرستان با فوریت پیگیری شود.

کد خبر 18396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha