تحلیل خبرگزاری فرانسه از انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق

سرویس جهان- خبرگزاری فرانسه از احتمال مشارکت کمتر از 45 درصد واجدین شرایط در انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق و موفقیت نامزدهای مستقل نسبت به نامزدهای وابسته به احزاب قومی خبر داده است.

به گزارش کردپرس انتخابات پارلمانی زودهنگام در عراق قرار است روز دهم اکتبر 2021 برابر با 18 مهر 1400 برگزار شود.

خبرگزاری فرانسه که نگاهی به وضعیت انتخابات زودهنگام پارلمانی در عراق کرده است، از جمله ویژگیهای این انتخابات را بکارگیری قانون انتخاباتی جدید در عراق دانسته است که به نوشته این خبرگزاری، شانس انتخاب افراد مستقل در آن نسبت به نامزدهای وابسته به جریانات سیاسی، قومی و مذهبی بیشتر شده است.

این خبرگزاری میزان حضور احتمالی واجدین شرایط در پای صندوق های رای را کمتر از 45 درصد عنوان کرده که از میزان مشارکت رای دهندگان در انتخابات پارلمانی عراق در سال 2018 کمتر است.

خبرگزاری فرانسه از جمله دلایل کاهش احتمالی میزان حضور رای دهندگان در این انتخابات را اعتراض مردم به وجود فساد در این کشور عنوان کرده است.

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تغییر قانون انتخاباتی عراق و افزایش تعداد حوزه های انتخابیه، این تغییر را به نفع نامزدهای مستقل و به ضرر احزاب بزرگ سنتی دانسته است.

این خبرگزاری حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی را همچنان دو حزب کرد در عراق عنوان کرده که شانس پیروزی در مناطق کردنشین این کشور را دارند.

کد خبر 18387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha