پیش بینی برداشت ۵۵ هزار تُن سیب از باغات پیرانشهر

سرویس آذربایجان غربی- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پیرانشهر گفت: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری ۵۵ هزار تن سیب از باغات این شهرستان برداشت شود.

عمر علیپور، در گفتگو با خبرنگار کردپرس، ضمن اعلام این خبر افزود: در سال زراعی جاری و با حمایت های صورت گرفته از طرف مسئولان ذیربط از محصول باغداران منطقه سیب درجه ۳ باغداران با نرخ مصوب از آنها خریداری خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به‌ سطح زیر کشت باغات سیب شهرستان پیش بيني می شود که در سال زراعی جاری بیش از ۵۵ هزار تن سیب از باغات شهرستان پیرانشهر برداشت شود که در صورت تحقق این موضوع، سال پرباری را شاهد خواهیم بود.

علیپور همچنین با بیان اینکه متاسفانه امسال با شرایط جوی حاکم بر منطقه و وزش بادهای شدید شاهد ریزش زیادی در این محصول بوده ایم، گفت: در راستای حمایت از باغداران و همچنین به منظور جلوگیری از فساد و ضایعات سیب تولیدی، افت قیمت این محصول و حمایت از تولید با تلاش و همت تمام مسئولان استانی و شهرستانی سعی شده است تا خسارت کمتری به باغداران وارد شود.

مدیر جهاد کشاورزی پیرانشهر در ادامه سخنان خود در رابطه با نرخ مصوب سیب زیردرختی هم بیان کرد: باغداران از روز جمعه ( نهم مهرماه) می توانند به مراکز خرید سه گانه تعریف شده در سطح شهرستان ( مرکز چیانه، رزگاری و گردکشانه) مراجعه کرده و سیب زیردرختی خود را با نرخ مصوب دولتی 1460 تومان به فروش برسانند.

او در پایان گفت: باغداران عنایت داشته باشند که قبل از تحویل محصول زیردرختی خود به مراکز ذکر شده حتما بهمراه دفترچه باغداری و کارت ملی به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه و بعد از تایید مدارک در مراکز خرید حضور بهم رسانند همچنین سیب ها را در کیسه های پلاستیکی 20 کیلوگرمی قرار داده و به مراکز خرید تحویل دهند.

کد خبر 18222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha