خرید و عرضه سیمان تنها باید در قالب کد بورس انجام می شود

سرویس آذربایجان غربی- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: برابر ابلاغیه وزارت صمت منبعد خرید و عرضه سیمان از سوی واحدهای تولید کننده و واحدهای مصرف کننده که مواد اولیه انها از سیمان است باید کد فروش و یا خرید از سازمان بورس دریافت کنند و سیمان تولیدی و یا مورد نیاز خود را از بورس تأمین کنند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، غلامرضا بابایی در این خصوص در جمع خبرنگاران گفت: مطابق این ابلاغیه کلیه تولید کنندگان سیمان باید کد بورسی اخذ کرده و نسبت به عرضه و فروش تولیدات خود در بورس اقدام نمایند و در صورت مشاهده عرضه خارج از بورس با واحدهای خاطی مطابق مقررات رفتار خواهد شد.

او افزود: همچنین کلیه واحدهای سیمان بر که دارای پروانه بهره برداری معتبر از مراجع ذیربط از جمله سازمان صمت، سازمان جهاد کشاورزی و غیره هستند و از سیمان به عنوان مواد اولیه استفاده می کنند از جمله شرکت های تولید کننده بتن آماده، واحدهای تولید کننده موزاییک و قطعات بتنی و غیره با توجه به ظرفیت مندرج در پروانه با اخذ معرفی نامه از سازمان صنعت، معدن وتجارت استان جهت اخذ کد بورسی و تأمین سیمان مورد نیاز خود به سازمان بورس مراجعه کنند.

بابایی تصریح کرد: تمامی خریداران مجاز سیمان جهت انجام پروژه های ملی و عمرانی با اخذ معرفی نامه رسمی از معاونت عمرانی استانداری و انبوه سازان نیز با اخذ معرفی نامه از اداره کل مسکن و شهرسازی جهت تأمین و خرید سیمان مورد نیاز خود به سازمان بورس مراجعه و نسبت به اخذ کد بورسی اقدام کنند.

رییس سازمان صمت آذربایجان غربی تاکید کرد: همه خریداران مجاز سیمان برای مصارف عمومی و مردمی از جمله عاملان فروش سیمان که دارای واحد صنفی با پروانه و مجوز معتبر مصالح فروشی در منطقه مشخص هستند، شرکتهای تعاونی مصالح فروشان و اشخاص حقیقی و حقوقی که دارای پروانه مجاز ساختمانی با تعیین میزان سیمان مورد نیاز از نهادهای ذیربط هستند جهت تأمین سیمان مورد نیاز خود در بورس کالا اقدام نمایند.

بابایی در پایان گفت: ابلاغیه مورد اشاره در شهریور ماه جاری بصورت سراسری در کشور صادر شده است و از تاریخ ٢٢ شهریور ماه نیز لازم الاجرا است.

کد خبر 17494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha