مشارکت داوطلبانی از اقلیم کردستان در برگزاری مراسم اربعین در کربلا

سرویس عراق و اقلیم کردستان – معاون استاندار کربلا با اشاره به پایان زمینه سازی برای برگزاری مراسم اربعین حضرت سید الشهداء (ع) در این استان، از حضور گروههای داوطلب از استان های سلیمانیه و دهوک برای خدمات رسانی به زائران خبر داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، جاسم الفتلاوی در این باره گفت: فرماندهان و مسئولان نهادهای نظامی و امنیتی، برنامه بسیار منسجمی را برای برگزاری مراسم و تأمین خودرو برای انتقال زائران از نزدیکترین نقطه به شهر کربلا به مناطقشان تدوین کرده اند.

الفتلاوی افزود: روزانه به انتقال یک میلیون و 700 هزار زائر از کربلا به سایر استان ها نیاز داریم و محورهای جابجایی به ترتیب زیر تقسیم شده است: 700 هزار زائر از محور بابل به عنوان بزرگترین محور، 500 هزار نفر از محور بغداد و 500 هزار نفر از محور نجف در مدت 10 روز، در نتیجه، ما روزانه به 40 هزار خودرو نیاز داریم تا در طول مراسم در حالت آماده باش قرار داشته باشند.

معاون استاندار کربلا افزود: هیأت های عزاداری مستقر شده از سایر استان ها در کربلا، 23 هزار مورد است و دولت مرکزی به 60 هزار زائر ایرانی و پنج هزار زائر از سایر کشورها مجوز حضور در این مراسم را داده است. همچنین کمیته هایی از داوطلبان استان های انبار، اربیل، صلاح الدین و نینوا در مراسم اربعین امسال حضور خواهند داشت.

الفتلاوی خاطرنشان کرد: گروههای از داوطلبان استان های سلیمانیه و دهوک در این مراسم حضور خواهند داشت که به منزله دسته گلی از همه گروههای هویتی عراق به شمار می آیند.

کد خبر 17467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha